Avatar billede The Buyman Praktikant
31. oktober 2018 - 13:59 Der er 6 kommentarer

iMac & macbook air

Hej
Jeg har idag en macbook air og overvejer at købe en Imac til mit kontor. Jeg har en del filer liggende på min macbook, samt football manager. Hvis jeg køber en iMac til mit kontor, er det så muligt at have samme skrivebord på begge macs.? Altså hvis jeg laver regneark eller dokuter på iMac kommer de så automatisk over på macbook? og spiller jeg football manager på macbook bliver spillet så automatisk opdateret på imacen?

Håber i forstår :-)
Avatar billede Slettet bruger
31. oktober 2018 - 14:46 #1
nej
du må selv genskabe en kopi.
et spil kan ikke bare kopieres over, automatisk. du skal installere det igen.
Avatar billede puren Ekspert
31. oktober 2018 - 16:25 #2
du skal nok kigge på noget synckronisering software som a la Sync Gateway
Avatar billede INK Ekspert
31. oktober 2018 - 17:05 #3
På en Mac kan du sikre at alle filer findes på begge maskiner. Synkroniseres via iCloud. Har selv både en iMac og en MacBook Pro.
Kontaktpersoner, kalendere, skrivebord og dokumenter synkroniseres øjeblikkeligt.

Har ikke kendskab til Football Manager, men hvis du lægger datafilerne i iCloud-folderen, så vil disse filer synkroniseres. Selve programmet (Appen) skal selvfølgelig være installeret på begge maskiner. Der er ikke behov for særligt synkroniseringssoftware.
Avatar billede Anders Seniormester
31. oktober 2018 - 17:09 #4
For at gøre det skal du bruge software til at lave synkroniseringen.
Skrivebordet er let, det kan iCloud ud af boksen.
Dropbox, google drive, Box.com og sikkert andre kan synkronisere dine filer imellem dine mac's så de er ens, jeg bruger fx kun filer de ligger i dropbox, så jeg er sikker på de er på alle mine mac's og der også er backup af dem, så her ligger både mine dokumenter, billede filer osv.
For at synkronisere football manager skal du bruge noget 3. jeg håber for dig de har et eller andet login system så du kan bruge deres system til det, eller skal du finde ud af hvor dine gemte filer ligger, som nok er i biblotek/application support/fottball-et-eller-andet og derefter få et program til at synkronisere det for dig, jeg har tidligere brugt sugarsync til det.
Avatar billede Anders Seniormester
31. oktober 2018 - 17:11 #5
Som regel kan spil bare kopieres over, ligesom det meste andet let kan klares med begge mac's på samme netværk og deres genskabnings software, dette virker dog kun første gang, da det ville være lidt omstændigt at skulle gøre hele tiden :)
Avatar billede rasmusrasmus Praktikant
01. november 2018 - 08:48 #6
Hej,
Jeg har sådan et set-up der virker. Blot sørg for at have en icloud konto og nok plads, så har apple en funktion hvor dette synkroniseres automatisk. Lidt ala dropbox :-)