Avatar billede Jacobsen96 Praktikant
05. november 2018 - 10:19 Der er 2 kommentarer

Bliver hele tiden omdirigeret fra international webshop til dansk. Hvordan undgår jeg dette?

Hej, jeg søger desperat hjælp til at få lov at tilgå international webshop (fammesportswear.com).. Jeg bliver hver gang omdirrigeret til den danske webshop (fammestore.dk). Jeg har fået en limited promoveringskode som kun gælder til den internationale webshop. og kun i 3 dage. Håber nogen har en løsning og kan hjælpe mig.

Vh.
En knap så computertekninsk shopper.
Avatar billede claes57 Ekspert
05. november 2018 - 10:41 #1
i fx chrome kan du https://chrome.google.com/webstore/detail/unlimited-free-vpn-hola/gkojfkhlekighikafcpjkiklfbnlmeio?hl=da det giver et ikon i top/højre, og fra den kan du vælge et andet land, fx usa - så skulle du blive i .com versionen (vælg lad før du går til siden, og husk at gå tilbage til danmark bagefter)
Avatar billede Slater Ekspert
05. november 2018 - 10:47 #2
Ja, siden bruger et Shopify plugin der hedder GeoIP Country Redirect, som rent faktisk tester for din placering via IP geolocation.

Det kan undgås ved at slå Javascript fra, men det vil også totalt ødelægge siden, der afhænger meget af det. Så ud over ekstreme løsninger, som at skrive et greasemonkey-script til at neutralisere det plugin, er den eneste rimelige mulighed at bruge et VPN, som Claes foreslår.