Avatar billede clauska Juniormester
05. november 2018 - 11:26 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

adgang til www.xxx.dk/mappe/mappe.html forsvundet.

Vi har en hjemmeside hosted hos unoeuro, denne side er flyttet til andet firma, hvor der er lavet en DNS A record til og det virker fint.
Vores problem er nu at vi ikke kan tilgå www.xxx.dk/mappe/mappe.html
Så får vi fejlen:
The resource you are looking for has been removed, had its name changed, or is temporarily unavailable.

Hvad kan vi gøre DNS mæssigt hos unoeuro for at få vist denne mappe.html igen i en browser?
Avatar billede Slater Ekspert
05. november 2018 - 11:37 #1
Så xxx.dk virker fint, men xxx.dk/mappe/mappe.html virker ikke? Så har det intet med DNS at gøre, men serveropsætning. DNS håndterer kun domæner.
Avatar billede clauska Juniormester
05. november 2018 - 11:47 #2
Det er korrekt.
Tænker at problemet ligger i at xxx.dk ikke længere ligger hos unoeuro.
Dvs. at domæne og webhotel eksistere på unoeuro, men der er lavet en A record som peger på en IP hos en anden udbyder, hvor vi ikke har mulighed for at have disse undermapper liggende.
Er der nogen måde hvor på man kan linke til disse undermapper, så vi kan vise html filerne i en browser igen.
Avatar billede Slater Ekspert
05. november 2018 - 11:49 #3
Ikke via DNS. Det er stadig et spørgsmål om serveropsætning, så det kommer an på hvad stedet hvor filerne fysisk ligger, kan.
Avatar billede wjens Guru
05. november 2018 - 13:52 #4
Altså dine undermapper ligger stadig hos Unoeuro, men du har flyttet hosting af hjemmesiden. Det er forhåbentligt kun midlertidigt.

I Unoeuros kontrolcenter kan du finde en midlertidig url, hvor du kan tilgå undermapperne direkte på deres server (beregnet til at kunne bruges i opsætning af en site indtil DNS virker). Men den er midlertidig - den afhænger af Unoeuros servernavne.

Ellers kan du vel lave en www.xxx-data.dk hos Unoeuro og linke til filerne den vej.
Avatar billede clauska Juniormester
05. november 2018 - 14:04 #5
Løsningen blev at der oprettes subdomæner, som så i DNS peger ned på unoeuro webserveren.