Avatar billede Laursen Juniormester
07. november 2018 - 08:33 Der er 5 kommentarer

Anbefaling af det bedste dashcam

Hejsa!

Hvis I benytter Jer af et dashcam til dagligt, så hører jeg rigtigt gerne fra Jer, da jeg lige nu leder med lys og lygte efter det helt rigtige kamera til bilen.

Da jeg ikke har nogen stor bil, kunne det være super fedt med et, der også kan fungere som bakkamera. Dog vil jeg helst ikke op og give for meget for det (omvendt skal det ikke være noget til 50kr fra Wish).

Jeg har kigget lidt her https://manillo.dk/dashcam.html samt her https://www.amazon.co.uk/s/ref=nb_sb_noss?url=search-alias%3Daps&field-keywords=dashcam, men jeg er godt nok i tvivl om, hvad der fungerer, og hvad der ikke gør. Har I nogle erfaringer med dem?

Derudover kunne det være lidt spændende at høre, om I endnu har haft brug for at benytte Jer af billedematerialet som bevis?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
07. november 2018 - 09:48 #1
Vi kører med Viofo A119S i begge biler, hvor fruen netop var ude for en påkørsel af et rådyr. Her gjorde det præcist hvad det skulle - isolerede klippende omkring tidspunktet i en folder på kortet, så de kunne tages ud til gennemgang. Video (og audio, hvis man måtte have lyst til det) er fin på dette kamera.

Det blev heldigvis ikke nødvendigt ligefrem at diskuttere sagen udfra videoen, men den er bestemt i en kvalitet, hvor den vil være valid.
Avatar billede chrisrj Forsker
07. november 2018 - 11:30 #2
Jeg har et BlackVue DR650S-2CH  - ikke det billigste på markedet og kan ikke bruges som bakcam.
Jeg har haft brug for det.og endda under de værst tænkelige forhold: Mørkt, vinterregn, i motorvejsfart og skulle filme en flugtbilist. Det var ret svært at tyde nummerpladen, med det lykkedes at afkode nok (sammenholdt med yderligere informationer) til at fange svinet.

De har også et med skærm: https://www.blackvue.com/dr490l-2ch/ jeg kender dog ikke noget til kvaliteten af det.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
08. november 2018 - 06:44 #3
Synes måske bare BlackVue har en lidt ulækker tilgang til kundepleje...:

https://www.version2.dk/artikel/dashcam-streamer-video-afsloerer-bilens-position-fart-retning-skjulte-1086439
Avatar billede chrisrj Forsker
08. november 2018 - 08:15 #4
1) Du bestemmer selv om du vil have kameraet online
2) Du bestemmer selv om du vil streame (det koster i øvrigt et abonnement)
3) Man kan slå deling fra. Ja, det burde være omvendt!
4) Jeg tror ikke det forholder sig meget anderledes med andre asiatiske mærker...
Avatar billede Cholm Praktikant
01. oktober 2019 - 16:20 #5
Jeg tillader mig at tilføje lidt her ifht. hvad man skal vælge!
Hvis man vil have et billigt, som bare lige fungerer, så er Xiaomi Mi 70MAI den rette løsning, det koster 399,- og kan optage i helt fin kvalitet. Det er af samme mærke som mange af de elektriske løbehjul som vi ser nu til dags i Danmark.

Hvis man vil have et lidt mere velkendt mærke, så er Garmins Dash Cam 65W til
1675,. virkelig godt! og kan hvad de fleste søger. Rigtig godt nattelys, god kvalitet og så kræver det ikke at man har en App.

Som nævnt tidligere, så er det absolut bedste nok Blackvue DR 900S-1ch(eller 2ch med bagkamera). Det er dyrt, starter fra 1850,- og går helt op til 3163,-
Men så får du også et 4K Kamera som altså ikke kan måles med noget andet... Du går altså ikke galt i byen her!

Der står en del mere om dem her:
https://www.dashcam-test.dk/dashcam-test-2019/