Avatar billede cht22 Professor
07. november 2018 - 18:30 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Spejle harddisk i Windows 10

Det må være det der hedder software RAID 1

Jeg har sat 3 harddiske i min computer. En med styresystemet og 2 andre identiske harddiske. De 2 identiske vil jeg gerne spejle.

Problemet er at diskene ikke bliver spejlet, det bliver kun gemt på den ene harddisk. Har konstateret dette ved kun at starte op med den ene harddisk tilsluttet.

I diskhåndtering - diskmgmt.msc ser det således ud:

http://cthyge.dk/temp/info%20windows%20raid%201/img2.png

Jeg har oprettet spejlingen således:
http://cthyge.dk/temp/info%20windows%20raid%201/img3.png

Når jeg har oprettet spejlingen så lyser HDD LED i øvrigt konstant, den blinker ikke. Og det er ikke fordi der læses fra harddiskene. Lige så snart jeg fjerner spejlingen så blinker HDD LED kun når der læses på harddiskene.

Skal man gøre noget bestemt ved harddiskene før man spejler dem? Eller hvad kan problemet være?

Der er også en gul trekant med udråbstegn på den disk der ikke bliver kopieret til, er der nogen steder man kan se hvad det betyder?

Computeren er en HP 8200 SFF (Small Form Factor)
Avatar billede cht22 Professor
07. november 2018 - 19:46 #1
Jeg tror jeg har fået løst problemet.

Jeg fjernede spejlingen.
Slettede diskenhederne.
Oprettede spejling, hvor jeg valgte at diskenheden ikke skulle bruge hele den tilgængelige plads (ca. 300 MB der ikke skulle bruges)
Fravalgte formatering i første omgang og det samme med tildeling af drevbogstav.
Valgte ja til at konvertere til dynamisk disk.
Til sidst formaterede jeg drevet og derefter tildelte jeg drevbogstav.
Avatar billede Tordenfusk Seniormester
08. november 2018 - 00:08 #2
Kontrolpanel\System og sikkerhed\Lagerpladser

https://www.tomshardware.com/news/how-to-set-up-raid-windows-10,36783.html
Avatar billede Slettet bruger
08. november 2018 - 11:16 #3
Husk at sætte spørgsmålet til løst (selvom du selv har løst det) så andre ikke "bruger tid på det"