Avatar billede Rasmus Praktikant
08. november 2018 - 12:10 Der er 7 kommentarer

Optimering af load speed

Jeg driver https://pengepugeren.dk/ (i WordPress) som efterhånden er blevet lidt træg at loade.

Jeg har undersøgt sagen, og det var især billeder, som fyldte for meget. Det er nu fikset, men den loader stadig ikke så hurtigt, som man kunne ønske.

Hvilket værktøj (gerne et WordPress-plugin) vil I anbefale, som kan hjælpe med at rydde op, komprimere mv.?
Avatar billede KHN Guru
08. november 2018 - 14:47 #1
Avatar billede Rasmus Praktikant
08. november 2018 - 15:24 #2
Tak. Jeg starter fra en ende af :)
Avatar billede a3-seo.dk Ekspert
01. december 2018 - 05:12 #3
Plugins er nok ikke det rigtige sted, at starte!!
En teknisk oprydning i koder og optimeringer, via .htaccess vil bringe dig bedre resultater, ren hastighedsmæssigt.

Plugins vil blot øge din Datamængde på siderne og, er de ikke absolut nødvendige, bør de undlades....

Best regards
Michael Jensen
Seo-specialist
Avatar billede Rasmus Praktikant
03. december 2018 - 20:55 #4
Hej

Jeg har tidligere hjulpet med at optimere https://moneytalk.dk/ og først og fremmest handler det i Wordpress om at bygge sin hjemmeside op i et tema, der er bygget til hastighed. Her kan WPAstra klar foretrækkes og dette tema er blandt de hurtigste gratis tilgængelige temaer der findes.

Derudover har vi installeret komprimeringsplugins til billeder og sørger generelt for ikke at gøre siden for tung.

/ Rasmus
Avatar billede TheFastOne Praktikant
25. februar 2019 - 18:36 #5
Jeg benytter mig altid af pluginget WP-Rocket til Wordpress. Det virker blot super - og der er aldrig problemmer med dette. Anbefaler det til alle, som ønsker en hurtig Wordpress-side - og jeg skal også selv have benyttet det på min nye side: https://profitforsaving.com/ for at optimere denne, så den bliver hurtigere :)
Avatar billede squazz Novice
29. maj 2019 - 09:43 #6
Jeg bruger altid W3 Total Cache, Autoptimize & Jetpack. De 3 i symbiose og så er man kommet MEGET langt! :)

Jeg har skrevet et mere dybdegående indlæg omkring mine tiltag her: https://squazz.dk/teknologi/tips-til-at-goere-wordpress-hurtigere/
Avatar billede a3-seo.dk Ekspert
29. maj 2019 - 12:22 #7
Utroligt - et spørgsmål fra November sidste år, stadigt spøger ;-)