Avatar billede FaMeQui Juniormester
08. november 2018 - 17:40 Der er 8 kommentarer

Min pc har ikke været brugt i 4 måneder

Jeg håber nogle af jer kan hjælpe mig lidt, jeg har været i udlandet i 4 måneder, og er nu kommet hjem til en pc der er enormt langsom.

Jeg har altid haft en fin computer, som har kunne spille næsten alt i fuld grafik, men efter den har stået i kælderen 4 måneder, så er alt utrolig langsomt.

Den er langsom om at starte spil op, og når jeg loader for eksempel et overwatch game, så kommer jeg ind meget sent + det tager langtid før jeg kan se mit eget våben, mine teammates og enemys.
Men når alt er loadet og jeg kan se folk, så er der intet problem overhovedet, hverken fps drop eller noget form for lag.

Håber at nogle kan hjælpe mig.
Avatar billede mort1 Ekspert
08. november 2018 - 17:55 #1
Tror du ikke, at der er nogle opdateringer, som "hænger" i maskinen og endnu ikke er installeret, det kan gøre opstart af styresystemet og programmer ulideligt langsom. Prøv at gå ind i "Opdatering og sikkerhed" for at se om der hænger noget.
Avatar billede FaMeQui Juniormester
08. november 2018 - 18:13 #2
Som udgangspunkt har jeg fint forstand på computer, så det er selvfølgelig det første jeg fik ordnet ;)
Både windows og diverse driver opdateringer.
Avatar billede 220661 Ekspert
08. november 2018 - 18:55 #3
Er der noget overforbrug synligt i joblisten der kan sløve den?
Avatar billede FaMeQui Juniormester
08. november 2018 - 18:57 #4
Som udgangspunkt ser det ikke ud som om, at der er noget som bliver overbrugt hverken af CPU eller noget andet.
Avatar billede 220661 Ekspert
08. november 2018 - 19:05 #5
Starter computeren ellers op som den plejede før du satte den hen?
Tænker på boot tid?
Er det sløve kun over nettet?
Avatar billede FaMeQui Juniormester
08. november 2018 - 19:10 #6
Den er også langsommere til at starte op, men ikke ligeså gevaldigt som med spillene..
Avatar billede hjolsen Ekspert
08. november 2018 - 19:17 #7
Hvis det er en mekanisk harddisk kan den godt blive "træt"  af ikke og blive brugt . prøv at lave en hastigheds test på den feks med HDTune
https://www.raymond.cc/blog/measure-actual-hard-disk-perfomance-under-windows/
Avatar billede FaMeQui Juniormester
08. november 2018 - 19:38 #8
Har lige tjekket og alle 3 står til at fungere helt fint.