dartlykke Novice
09. november 2018 - 12:40 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Søg i anden fane!

Jeg har lidt problemer med at få en "løkke" til at fungere håber i kunne have lyst til at hjælpe :)

Ark 1:
I kolonne N6:N28 får jeg givet en værdi fra 1-22 forhold til hvilken værdi der er højest i M6:M28 og så i C6:C28 Angiver jeg et navn jeg gerne vil have overført til Ark 2

så det jeg forsøger som ikke virker er i Ark 2:
A1=1

=LOPSLAG(A1;'Ark 1!$C$6:$N$26;1;FALSK)

kan i hjælpe mig... på forhånd tak.
MVH Jesper
kim1a Ekspert
09. november 2018 - 13:22 #1
Du skal slå op i kolonne N, så du bliver enten nødt til at have C kolonnen gentaget efter N (da lopslag kun kan slå op og returnere efter opslagskolonnen, eller også skal du ud i indeks sammenlign formel - søg evt. på Google for at forstå.

Så din formel skal hedde:
=LOPSLAG(A1;'Ark 1!$N$6:$O$26;2;FALSK)
Hvor O i mit teoretiske eksempel er en kopi af kolonne C.
dartlykke Novice
09. november 2018 - 13:35 #2
Men kan du ikke gå ind og fortælle den at den skal tælle bagud i forhold til N6:N28?

Jeg kan godt få den til at give det rette resultat men så gerne at jeg ikke skulle gentage mig selv i mit excel ark! :D
kim1a Ekspert
09. november 2018 - 13:54 #3
Nej, lopslag kan ikke tælle bagud, og den vil altid lede efter referencen du beder om i første kolonne du angiver, så i dit eksempel vil den lede efter A1 i Kolonne N.

Du skal bruge en kombination af indeks og sammenlign hvis du vil arbejde bagud.
kim1a Ekspert
09. november 2018 - 13:54 #4
Hov undskyld, dit eksempel vil den lede i kolonne C
ebea Ekspert
09. november 2018 - 14:07 #5
Ved ikke helt, om jeg har forstået dig korrekt. Men prøv med denne formel, hvis det er navnet du skal returnere, i forhold til tallet i A1.
=INDEKS(C6:C26;SAMMENLIGN('Ark2'!A1;'Ark1'!N6:N26;0))
dartlykke Novice
12. november 2018 - 08:29 #6
Jeg fik det til at virke ved at flytte min Ark1 N6:N26 til A6:A26 så virker det hele du fik mig på rette spor Kim1a.
Du får den her, da det var din viden der fik det til at fungere oppe i mit hoved :D jeg takker...
Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links

Opret Preview

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester



Seneste spørgsmål Seneste aktivitet
I dag 12:53 Stationær starter ikke op. Af flso i PC
I dag 12:42 Kan ikke nulstille min pc? Af Jackob Andersen i PC
I dag 12:26 Windows 10 Af Lars Hendriksen i Andet software
I dag 12:13 Kan ikke se HTML kode Af Danni i HTML
I dag 10:59 CD til HD Af mort1 i PC


Premium
Dansk universitet lukker it-uddannelse efter krav om færre udenlandske studerende: “Det er i høj grad et tilbageskridt”
Aalborg Universitet har meddelt at man lukker i alt syv uddannelser, herunder en it-uddannelse hvor undervisningen idag foregår på engelsk. “Det er i høj grad et tilbageskridt,” lyder det fra IT-Branchen til Computerworld.
Computerworld
Yousee varsler prisstigninger på op til 36 procent - skal være med til at finansiere fiber-udrulning
Yousee varsler prisstigninger på både tv-pakker og bredbånd. Pengene skal blandt andet være med til finansiere fiber-investeringer.
CIO
Forleden reparerede en mekaniker min bil: Det kostede 4.200 kroner, som min hjerne snød mig til at betale med et smil
De rationelle it-beslutninger du træffer er måske en illusion. Det lærte jeg da min bil gik i stykker og min hjerne snød mig til at tro, at alt var fint. Til gengæld fandt jeg tre fælder dine it-beslutninger kan falde i.
Job & Karriere
Manden bag Stack Overflow til softwareudviklere og folk i it-branchen: Disse ting skal du lære, hvis du vil undgå at blive tromlet totalt
Interview: Manden bag Stack Overflow og Trello har en opsang til folk i it-branchen. Her er de kompetencer, som du bare skal tilegne dig nu.
White paper
Kundeservice som et konkurrencevåben
Kundeservice har i mange år været ensbetydende med lange telefonkøer, men i dag er situationen heldigvis helt anderledes. Virksomheder bruger det som et vigtigt konkurrenceparameter, og kunderne forventer ligeledes at få den rigtige hjælp, ellers går de til en anden virksomhed. I dette whitepaper gennemgår vi fem simple trin, der kan give jer vigtige konkurrencefordele.