Avatar billede Alice Praktikant
13. november 2018 - 08:55 Der er 4 kommentarer

Bliver smidt af router

Alt virker undtagen kameraer, som mister deres mapping.

Efter router genstart kan j komme på den igen og mapping genoprettes.

De trådløse Kameraer er det eneste der kører på 2,4ghz og det eneste trådløse med fast IP. De virker godt nok indenfor netværket uden mapping.

Router er lige skiftet uden bedring.

Det er en Cisco -  EPC3940L.

Naboer oplever det samme.

Kan man selv måle støj?
Avatar billede INK Ekspert
13. november 2018 - 09:47 #1
Prøv at undersøge hvilken wifi kanal du og naboen anvender. De bør ligge forskudt. Typisk anvendes kanal 1, 6 og 11, men de andre kan selvfølgelig bruges. Jo mindre overlap, jo mindre interferens.
Der findes flere programmer, der kan oplyse om din kanal og naboernes. Anvender selv InSsider free.
https://www.metageek.com/products/inssider/free/
Avatar billede Rune1983 Ekspert
13. november 2018 - 09:55 #2
Hvis dine kameraer køre fast IP er det vigtigt din router ved det. Enten sæt dine kameraers IP i en range som din router ikke giver til andre enheder.
Fx. Ip 50-200 er den range din DHCP uddelegere til enheder. Sæt så dine kameraer i IP fra fx. 30-40.

Anden mulighed er at reservere IP i routeren via MAC adresse på kameraet.
Avatar billede Alice Praktikant
13. november 2018 - 09:58 #3
Routeren ved besked.

Når j blir smidt af, kan j heller ikke tilgå routeren fra PC i LAN.
Avatar billede Rune1983 Ekspert
13. november 2018 - 11:49 #4
Kan du beskrive dit netværk lidt mere?
Du har kameraer. Fast eller automatisk DHCP.
Enheder. PC, mobil, tablets, printere osc. Køre disse også fast eller automatisk IP?
Har du flere routere på dit netværk?

Jeg ville lave en plan for netværket hvis det var mig. De faste enheder man har.