Avatar billede knuldefar1942 Forsker
17. november 2018 - 10:50 Der er 7 kommentarer

ip7550

jeg kan ik få den til at prinnte cd ud min ip 7550 med det nye program hvilke taster skal jeg trykke på for at få denm til at printe ud man skal hvist nok bruge my emsty garden eller er der et  program der kan få den til at printe
Avatar billede ErikHg Ekspert
17. november 2018 - 11:58 #1
Håber at dette link kan hjælpe med at løse dit problem:

https://www.youtube.com/watch?v=q4eG_DxLep0
Avatar billede knuldefar1942 Forsker
17. november 2018 - 14:26 #2
har du en vidio der går lidt lagmsommer eller noge andre progammer
Avatar billede ErikHg Ekspert
17. november 2018 - 14:59 #3
Videoen er fra VouTube, men man kan jo stoppen den under afspilningen.
Jeg kender godt til hvis man skal følge noget så kan det godt gå lidt for hurtigt.

Jeg har selv en Canon MP630 der lige som din kan printe på CD og DVD´er, men der anvender jeg et program der hedder Avery Design Pro. Det var tidligere mulig at download dette program kvit og frit fra Avery´s hjemmeside, men det er desværre udgået. Dog kan du måske være heldig at de har en CD med programmet liggende.
Nu ved jeg ikke hvilken version af Windows du har installeret - Vista, 7, 8/8.1 eller 10, men programmet kører fint under dem alle. Dog skal man anvende nogle små "cowboytricks" for at få det til at køre, i Windows 7, 8/8.1 og 10, men det er muligt, selv om programmet er omkring 10 år eller mere.

https://www.avery.dk/kundeservice
Avatar billede kurtba Ekspert
17. november 2018 - 23:03 #4
Videoen på youtube kan godt være noget forvirrende, idet der vises en avanceret metode, hvor man selv har defineret nogle labels på forhånd.
Du skal faktisk kun følge videoen i de første trin, indtil programmet "disc label print" er startet.
Det tager et stykke tid for programmet at starte, men der kommer på et tidspunkt en boks, hvor man kan vælge en blank disk og så selv lægge billede på osv, eller en foruddefineret disk med forskelligt udseende.
Men alt det i videoen med at rode i mapper i stifinder osv., er ikke en normal fremgangsmåde.
Jeg har selv printeren og bruger programmet.  Men det er desværre ikke så ligetil som det program, som tidligere fulgte med deres printere. Men det virker.
Avatar billede kurtba Ekspert
17. november 2018 - 23:12 #5
Du skal i øvrigt være opmærksom på, at man ikke må åbne skuffen til cd.er før printeren beder om det. Så tryk udskriv og afvent at printeren er klar, åben skuffen og læg cd i og der printes.
Kan i øvrigt anbefale at købe uoriginale patroner i Tyskland via Ebay. Der kan man købe 5 komplette sæt for ca. 157 kr. incl. forsendelse.
På min printer har jeg efterhånden nok brugt 20-30 sæt af disse patroner uden problemer.
Avatar billede ErikHg Ekspert
18. november 2018 - 00:04 #6
#5
At købe uoriginale patroner er oftest som at spille i lotteriet.
Jeg har personligt ikke de bedste erfaringer, da der er mere skidt end kanel på dette område.
Avatar billede kurtba Ekspert
18. november 2018 - 13:58 #7
#6 det er så ikke min erfaring, men den diskussion har jo været her i forum flere gange. Jeg har brugt uoriginale i ca. 20 år og har aldrig haft problemer, bortset fra da jeg for mange år siden havde en hp printer, som havde 3 farver i en patron. Det virkede ikke, og jeg fik pengene tilbage. Jeg har nu haft 4 canon printere, alle med separate patroner, og de har virket fortrinligt. Jeg har i perioder printet rigtig meget ud, så ialt vil jeg tro, at jeg har brugt 5-600 uoriginale patroner. Efter at de begyndte at være monteret med chips når man modtog dem, har det været rigtig godt og nemt. Derudover har jeg hjulpet mange med at købe printere og efterfølgende også uoriginale patroner til disse, og jeg aldrig hørt om problemer - tværtimod. 90% af disse har været Canon, så det er dem, jeg har mest erfaring med. Men har også købt til Epson printere og vist også til enkelte HP printere med separate patroner for hver farve.Så sent som i sidste uge bestilte jeg patroner til 4 forskellige, som alle har en canon printer og har fået uoriginale før.
Så jeg er tilfreds og har ingen ide om, hvorfor det ikke virker for andre.