Avatar billede finn m Praktikant
18. november 2018 - 17:49 Der er 3 kommentarer

1000 mbit

Jeg har købt et 1000 mbit abonnement hos Hiper - hvilken specifikation skal routeren have for at jeg kan få det bedste udbytte af alle mbit

mvh Finn m
Avatar billede claes57 Ekspert
18. november 2018 - 18:00 #1
gigabit - og det er så videre i huset på kabel. wifi skal være IEEE 802.11ac på alle enheder (den langsommeste sætter hastigheden) - split det evt op, så de hurtige er på 5ghz wifi, og de langsomme på 2,4ghz.
Avatar billede puren Ekspert
18. november 2018 - 19:37 #2
Som #1 en gigabit router som understøtter ac, dog hvad der står på kassen og virkeligheden 2 forskellige ting ac protokollen kan i laboratoriet overføre 1300 Mbit/s men i hjemmet når man Ca kun 200 Mbit/s.

Og ganske dejligt med 1000mbit men de steder du henter data fra Facebook Google og andre kan de sende dig data så hurtigt? Og kan dine enheder håndtere 125mb/s?
Avatar billede Slettet bruger
19. november 2018 - 07:46 #3
gigabit er opreklameret.
på en NAS der er tilkoblet computeren, trækker en typisk gigabit router kun 320-356 mbit