Avatar billede lurup Ekspert
20. november 2018 - 22:55 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

klippe i en video fil i TS format

Jeg har en film i TS format.
Hvordan kan jeg klippe fx de første 10 min af sådan en film ?
Avatar billede nopsen Ekspert
20. november 2018 - 23:09 #1
windows live movie maker
Avatar billede eurositi Ekspert
20. november 2018 - 23:30 #2
Xmedia Recode kan gøre det uden at omkode videoen. Det tager kun få sekunder.
https://www.xmedia-recode.de/en/download.html

Indlæs filen. Sæt outputformat til MPEG TS.
På fanen Video sætter du feltet Mode til "Copy".
Gør det samme på fanen "Audio".
På fanen Filters/Preview bruger du knapperne [ og ] til at sætte start- og slutpunkt for dén sekvens, du vil beholde (altså gemme som en selvstændig ny video).
Når du er tilfreds klikker du på Add to queue og dernæst Encode.
Ti sekunder senere har du en TS-fil, som indeholder din 10 minutters-sekvens.

Du kan selvfølgelig også omkode videoen i Xmedia, hvis du synes, at TS-formatet er besværligt. I så fald sætter du outputformatet til MP4 eller MKV.
På Video-fanen sætter du i stedet Mode = Convert og vælger et codec, f.eks. H.264 eller NVENC H.264.
På Audio-fanen gør du det samme og vælger codec AC3 eller AAC.
... Resten giver sig selv.

Windows Live Movie Maker er efter min mening ikke en smart løsning. Programmet kan kun downloades uautoriseret, da Microsoft ikke har udviklet på det i snart 8 år. Desuden omkoder det, uanset om det er nødvendigt eller ej, og codecs i programmet er forældede.
Avatar billede mort1 Ekspert
21. november 2018 - 10:13 #3
#2 - Du siger nok, at Movie Maker er forældet og det er det måske også, men - Movie Maker gør sig ikke til mere end det er. Jeg tror vi er mange med et begrænset behov, som klarer os rigtig fint med M M - Anvis os et andet program med en lige så enkel brugerflade og vi vil installere det.
Avatar billede eurositi Ekspert
21. november 2018 - 11:26 #4
#3
Der er ikke noget galt med Movie Maker - ud over usikkerheden ift. at finde pålidelige (garanteret virusfrie) download-links. Det er stadig en klassiker mhp. videoredigering til husbehov, især for den opdaterede udgave, som kan eksportere til H.264 MP4.

Men ift. spørgerens behov for at beskære en TransportStream-fil, tilbyder Xmedia Recode altså en smartere løsning... Og jeg beskrev endda nøjagtigt hvad man skal gøre i programmet.
Avatar billede lurup Ekspert
21. november 2018 - 13:54 #5
1000 tak for hjælpen eurositi