21. november 2018 - 07:39 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Trække bingotal

Hej

Jeg kan bruge formlen RANDBETWEEN(1;90) til at trække et tilfældigt bingotal
Kan jeg sætte resultatet af denne lodtrækning ind i en tabel, således at jeg danner en liste med de udtrukne numre?
Altså hver gang jeg trækker et tilfældigt tal, skal dette tal tilføjes på listen?
Avatar billede INK Ekspert
21. november 2018 - 08:02 #1
Hver gang du udtrækker et nummer er det jo random (tilfældigt). Tror du får problemer med at samme nummer kan trækkes flere gange. Men en Excel ekspert kan sikkert hjælpe.
Avatar billede Jan K Ekspert
21. november 2018 - 08:26 #2
Jeg er ret sikker på, at jeg har et bingo-ark hjemme. Men kan altså først tjekke i aften.
Avatar billede kabbak Professor
21. november 2018 - 09:21 #3
Jeg har lavet en for mange år siden, kik her.
http://www.kabbak.dk/VBA_eksempler.html
21. november 2018 - 09:34 #4
Orv Kabbak - det var lige sådan en, jeg selv har forsøgt at lave!
Er det noget jeg må bruge?
Avatar billede kabbak Professor
21. november 2018 - 09:45 #5
du må bruge det , som du har lyst til ;-)
21. november 2018 - 10:25 #6
Tusind tak:-)
Din bingopladegenerator - hvordan virker den?
Skal koden bare kopieres ind i excel, eller hvordan?

Og kan din nummerudtrækker holde styr på evt. matchende plader lavet i din generator? Altså så man kan kontrollere om der er bingo på en plade?
Avatar billede kabbak Professor
21. november 2018 - 15:51 #7
1.Koden skal koden kopieres ind i excel i et modul

2.
"Og kan din nummerudtrækker holde styr på evt. matchende plader lavet i din generator? Altså så man kan kontrollere om der er bingo på en plade?"

Det kan du jo lave, når du nu har fået den anden programmering foræret ;-)
Jeg hører gerne om det lykkes dig
21. november 2018 - 19:49 #8
Hehe, det kan jeg nok ikke da jeg er total nybegynder. Jeg takker dog ærbødigst for det du har givet allerede. Jeg er rigtig glad😄😄