Avatar billede Louise Praktikant
26. november 2018 - 09:00 Der er 7 kommentarer

Kan ikke sende mail på macbook pro.

Hej

Jeg sidder og forsøger at opsætte min Outlook mail, det er lykkedes mig at på opsat så jeg modtager mails, men kan kan ikke sende mails.

I serveren til udgående post har jeg skrevet "smtp-mail.outlook.com" og port 587. (har også forsøgt med kun at skrive "smtp.outlook.com")

Der står ikke at mailen er passiv, så det skulle heller ikke være problemet.

Nogen der kender til en løsning? :)

På forhånd tak.
Avatar billede Slater Ekspert
26. november 2018 - 09:15 #1
Hvilket mailprogram?

smtp-mail.outlook.com:587 skulle være korrekt. Er den også sat til STARTTLS kryptering?
Avatar billede Louise Praktikant
26. november 2018 - 09:18 #2
Jeg bruger det indbyggede mail program til mac, og ja den står også til at bruge TLS.
Avatar billede Slater Ekspert
26. november 2018 - 09:22 #3
Jeg kender ikke programmet, men TLS er ikke nødvendigvis det samme som STARTTLS, og den skal stå til STARTTLS.
Avatar billede Louise Praktikant
26. november 2018 - 09:27 #4
Jeg kan desværre ikke finde noget sted om STARTTLS, der er kun en lille boks hvor man kan sætte flueben ved "Brug TLS/SSL"
Avatar billede Louise Praktikant
26. november 2018 - 10:05 #5
Det er løst :)
Avatar billede puren Ekspert
26. november 2018 - 15:48 #6
Louise >> skriver du lige hvad løsningen var så andre kan få glæde af det?
Avatar billede Louise Praktikant
26. november 2018 - 19:34 #7
Ja selvfølgelig. Jeg fjernede faktisk bare min outlook konto og oprettede den igen, så var problemet løst.