Avatar billede lurup Ekspert
27. november 2018 - 11:29 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Skal genstarte routere

Jeg har en fiber forbindelse hvor jeg har sat en TP Link AC750 router op.
Det virker fint, MEN jeg skal genstarte men router hver gang jeg har slukket min pc ??
Hvis jeg ikke gør det bliver jeg smidt af efter ca 1-2 min.
Efter genstart virker det hele.
Kører win 10
Avatar billede milter Ekspert
27. november 2018 - 11:52 #1
Her er lidt at starte med:

https://www.tomsguide.com/us/router-issues-reboot,review-5159.html
Avatar billede INK Ekspert
27. november 2018 - 11:58 #2
Kan se at AC750 er navnet på både en router og en extender. Det er en router vi taler om?
Avatar billede puren Ekspert
27. november 2018 - 14:38 #3
prøvet med en anden router??
er der andre enheder på og har disse også problemer??
Avatar billede KHN Guru
27. november 2018 - 14:49 #4
Er din TP-Link Router AC750 opdateret med nyeste Firmware? Hvis ikke kan det hentes her: https://www.tp-link.com/us/download/Archer-C2_V1.html#Firmware

Bemærk: Du skal vælg den rigtige version - Version 1 eller 5
Avatar billede lurup Ekspert
27. november 2018 - 23:07 #5
Vi har fundet ud af det virker hvis vi deaktivere windows firewall, hvordan kommer vi lettes om ved det ?
Avatar billede kurtba Ekspert
28. november 2018 - 00:45 #6
Nede i venstre side ved siden af startknappen er der søgefeltet med forstørrelsesglasset. Åben det og skriv Firewall. Så får du mulighed for at åbne for Windows defender firewall.
Når den åbner får du til venstre i boksen et punkt som hedder "Slå Windows Defender Firewall til eller fra".
Så får du en ny boks, hvor du kan slå den fra.

Bemærk den skal slås fra 2 steder, både for internt netværk og for eksternt.