Avatar billede Kasper Møller Praktikant
28. november 2018 - 15:56 Der er 4 kommentarer

Sporing fra hjemmeside til bookingsystem

Hej alle,
Jeg hjælper en veninde med hendes frisør hjemmeside og siden er tilknyttet et bookingsystem. Man klikker på "Book tid" og videresendes til en anden hjemmeside.

På deres profil kan man se hvor mange de klikker ind på bestilling, og man kan se hvor mange der bestiller en tid.

Findes der en måde hvor jeg selv kan kontrollere hvor mange der klikker på knappen? Bare for at se om deres tal stemmer.
Det er også spændende at se hvor stor en andel af dem der klikker rent faktisk laver en bestilling.

Siden hedder http://hairbyholst.dk/

På forhånd tak for hjælpen
Mvh Kasper
Avatar billede Kasper Møller Praktikant
28. november 2018 - 15:57 #1
OBS*
Siden er lavet i Wordpress hvis det gør det nemmere!

/Kasper
Avatar billede Slettet bruger
28. november 2018 - 16:03 #2
ja det er nemt.
lav en tæller/counter på siden, der tæller op antal besøgende.

på den anden side, lav en tæller, hvor mange der booker en tid.

træk tal2 fra tal1 = antal valide kunder.

jeg kan ikke se hvad hjemmesiden er lavet i, men jeg gætter wordpress.
php.    det er nemt at lave en tæller (longword), men du skal skrive det ned.
det sikreste er at skrive det ned i en database, som hjemmeside #2 kan læse fra, når den skal trække de 2 tal fra hinanden.

jeg sagde sikrest.. men man kan gemme tal1 i en session eller cookie, som side 2 læser. det er bare ikke lige så sikkert.
Avatar billede Slettet bruger
28. november 2018 - 16:04 #3
det mest normale er jo vel bare at side 1 laver en cookie :)
Avatar billede jakobdo Ekspert
28. november 2018 - 22:26 #4
Det lyder mere som du er ude efter noget der skal tracke når der bliver klikket på en knap.
Det mener jeg google analytics kan.
Og er du mere til open source, kan du kigge på piwik.
Jeg er næsten sikker på begge kan tracke klik events og du dermed kan se hvor mange der rent faktisk klikker på knappen: Book tid her!