Avatar billede arnel Seniormester
30. november 2018 - 11:30 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Toshiba brændt sammen - måske?

Her i huset har vi en bærbar, Toshiba - 4-5 år gammel. Forleden da jeg surfede på nettet - ingen problemer overhovedet - da gik den pludselig ud - uden forudgående varsel. Om end den af og til kunne være lidt langsom - angiveligt pga. alm. slitage - så fungerede den generelt godt.
Når jeg trykker på startknappen, lyser startlampen så længe jeg holder startknappen nede - det er alt hvad der sker. Enheden var forbundet med lysnettet, og desuden var batteriet fuldt opladt.

Er der nogen, der kan hjælpe - så siger jeg tak?
Avatar billede poko1 Ekspert
30. november 2018 - 11:38 #1
Hej. Arne!
Prøv at tage Lader fra og Batteri ud Hold så start knappen nede i 30 sec. sæt derefter lader til og se om den starter op?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
30. november 2018 - 11:43 #2
Og når du har prøvet #1, så tag batteriet ud og sæt laderen til. Se om du kan starte den nu.
Hvis du kan, er batteriet kogt sammen. Hvis du ikke kan, kan der være fejl på både PC og/eller PC.
Avatar billede poko1 Ekspert
30. november 2018 - 11:45 #3
Som skrevet!
sæt derefter lader til og se om den starter op?
Avatar billede arnel Seniormester
30. november 2018 - 12:06 #4
Desværre nej - den er helt død
Avatar billede poko1 Ekspert
30. november 2018 - 12:09 #5
Det var selvfølgelig uden Batteri isat!
Avatar billede arnel Seniormester
30. november 2018 - 12:15 #6
Poko1 og Ole Madsen - Det virkede!! 1000 tak for jeres hurtige hjælp.
Hvis jeg kunne, så ville jeg sende jer en pakke økologiske chokolade cookies
Venligst
Arnel
Avatar billede mort1 Ekspert
30. november 2018 - 13:05 #7
På tide at Computerworld får udviklet en app der gør det muligt at sende chokolade cookies  ;-)
Avatar billede 220661 Ekspert
30. november 2018 - 13:51 #8
Godt du fik den i gang igen. :-)
Oplever du så nu at der er problemer med at den ikke lader batteriet op som Ole Madsen var inde på?
Avatar billede arnel Seniormester
01. december 2018 - 08:20 #9
I første omgang virkede, og slukkede så for den da jeg skulle i Brugsen. Da jeg kom tilbage tændte jeg atter for, og så var et galt igen. Måtte så gentage manøvren et par gange. I skrivende stund virker det som det skal.
De er naturligvis tidsrøvende, at den slags sker, men nu ved jeg i det mindste, hvad jeg skal foretage mig fremover, hvis uheldet skulle være ude igen.
Går ud fra, at det er batteriet, der er ved at være slidt, og skal fornyes  eller hur?
Avatar billede poko1 Ekspert
01. december 2018 - 10:04 #10
Det var sørme Godt!
Avatar billede ErikHg Ekspert
01. december 2018 - 16:00 #11
#9
Bliver det aktuelt med et nyt batteri så prøv dette link:

https://www.datamarked.dk/billig-toshiba-batteri-computer_352.html