Avatar billede torzen Praktikant
02. december 2018 - 19:21 Der er 4 kommentarer

Flytte mus, flere skærme i forskellig opløsning

Jeg sidder nu og arbejder med 3 stk 24" skærme i samme opløsning (1920x1080). Og det fungerer fint.
Jeg prøvede at udskifte den midterste skærm med en 27" med høj opløsning (3840x2160). Umiddelbart virker det fint, men det virker ikke så godt at flytte musen fra den ene til den anden skærm. Og her bliver det lidt krøllet at forklare....

Problem: Hvis min store skærm med høj opløsning er i midten, og min mindre skærm er til venstre, så kan jeg kun flytte musen fra min store skærm i det område hvor den lille skærm er.

Prøver at forklare....Hvis jeg åbner "skærmindstillinger", så ser jeg mine 3 skærme, og den midterste er ca. dobbelt så stor. Jeg kan vælge at flytte mine små skærme op og ned. Hvis jeg flytter mine små skærme så overkant små skærme er lig overkant stor skærm, så kan jeg ikke flytte musemarkøren fra den store skærm, hvis jeg er i den store skærms nedre område. Jeg kan kun flytte musemarkøren hvis jeg er i den øverste halvdel af skærmen.

Jeg ved at problemet er løst, hvis jeg vælger samme opløsning på min store skærm, men det var jo ikke formålet ved at købe en stor skærm med god opløsning.

Jeg ved også at problemet er løst, hvis jeg har 3 store skærme med samme opløsning, men det var ikke umiddelbart tanken.

Kan man komme udover denne udfordring ? For jeg har umiddelbart kun brug for EN stor skærm.

pft :-)
Avatar billede milter Ekspert
02. december 2018 - 19:38 #1
Avatar billede torzen Praktikant
02. december 2018 - 19:51 #2
Nej desværre ikke. Det fungerer fint med indstilling af opløsning, scalering mv. Men hvis opløsningen er forskellig mellem de to skærme, har jeg udfordringen med flytning af musen
Avatar billede michael_stim Ekspert
03. december 2018 - 09:08 #3
Jeg körer med en skärm i portrait og resten i landscape og har samme problem. Har endnu ikke fundet en lösning på problemet, men har vännet mig til det. Altså hvis musen skal over i en af landscape-skärmene fra portrait, så må jeg bare gå lidt längere op med musen.
Avatar billede torzen Praktikant
03. december 2018 - 09:17 #4
Tak. Det bekræfter min bekymring :-)