Avatar billede Billing Novice
03. december 2018 - 11:34 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Kopiere med referencer

Hejsa,
Problemet er:
I ark 1 har jeg et område på celle A1 A12 hvor øverste celle er overskrift og referer til  celle A1 i ark 2. Når jeg i ark 1 kopierer de 12 celler og sætter ind i A13 - A24 refererer den den nye overskrift (celle A13)  nu til A13 i ark 2. jeg vil gerne have den til at referere til celle A2 i ark 2. lader det sig gøre. (Og er det overhovedet til at forstå hvad jeg mener? :-))
Avatar billede anedi Ekspert
03. december 2018 - 11:42 #1
Lås cellen på følgende måde (dollartegn).
I ark 1 celle A1: =Ark2!$A$1

Vh
Anedi
Avatar billede Billing Novice
03. december 2018 - 13:31 #2
@anedi
Tak for hurtig respons!
når jeg låser cellen vil den for hver gang jeg kopierer de 12 linjer referere til ark 1 celle A1. Men det er meningen at referencen skal rykke en linje ned for hver gang jeg kopierer de 12 linjer.
Vh. Billing
Avatar billede anedi Ekspert
03. december 2018 - 14:49 #3
Ahh jeg forstår.
Prøv denne istedet på ark1 celle A1 og kopier derefter den og de 11 næste celler til A13:24:
=INDIRECT("Ark2!A"&INT((ROW(B1)-1)/12+1))
På dansk:
=INDIREKTE("Ark2!A"&HELTAL((RÆKKE(B1)-1)/12+1))

Vh
Anedi
Avatar billede Billing Novice
04. december 2018 - 07:16 #4
Det er helt perfekt!
Kan man give point når et problem bliver løst?
Tak for hurtig og dygtig hjælp.
Vh. Billing
Avatar billede anedi Ekspert
04. december 2018 - 09:20 #5
Det var godt det lykkedes, velbekomme.
Du har markeret mit svar som løsning, så er der ikke mere du kan gøre :-)

Vh
Anedi