Avatar billede Tanja Praktikant
16. december 2018 - 22:29 Der er 5 kommentarer

Opgrader fra MAC OS X 10.7.5

Jeg har en gammel MAC fra 2012, hvor jeg lavet to billederbøger med MANGE billeder, som jeg gerne vil købe, men det kan jeg ikke, da jeg skal opgradere systemet.

Jeg har fundet ud af, at jeg nok først skal opgradere til El Capitan og derefter burde jeg kunne lave endnu en opgradering til High Sierra.

Min udfordring er nu at jeg i App Store under opdateringer bliver bedt om en adgangskode - det må være en totrinsgodkendelse?? Jeg taster "Glemt kode", og bliver blot viderestillet til en side der ikke kan åbnes. Jeg kan også læse mig frem til, at det er et problem med den kode, når jeg har den gamle version. Er der nogle her, der ved hvordan jeg kommer videre….

Vh. Tanja
Avatar billede Anders Seniormester
17. december 2018 - 00:23 #1
Du kan slet ikke købe billederbøger mere, sådan som jeg forstår, heller ikke med en ældre eller nyere mac osx.
Jeg gætter på du taler om en iphoto book og at det ikke har noget med Mac osx at gøre?

Her er hvordan du konvertere en iphoto book til en i photo's:
https://discussions.apple.com/thread/7046918

Du kan altid logge ind i din icloud konto fx her:

https://secure2.store.apple.com/dk/shop/sign_in?c=aHR0cHM6Ly93d3cuYXBwbGUuY29tL2RrL3Nob3AvYWNjb3VudC9ob21lfDFhb3NjNzY4NTY3OTNmOTNkODZkYjdjYzY0NWQ0NTZmNjI3YjZkZWRhMGUw&r=SCDHYHP7CY4H9XK2H&s=aHR0cHM6Ly93d3cuYXBwbGUuY29tL2RrL3Nob3AvYWNjb3VudC9ob21lfDFhb3NjNzY4NTY3OTNmOTNkODZkYjdjYzY0NWQ0NTZmNjI3YjZkZWRhMGUw
Avatar billede INK Ekspert
17. december 2018 - 11:02 #2
I App Store findes en række tilføjelser, der muliggør bestilling af Fotobøger. #1 har ret i, at Apple ikke længere selv producerer, hvilket er trist, da kvaliteten var fantastisk.
Har dog ikke selv prøvet de nye endnu, ligesom jeg heller ikke ved om den kan konvertere gamle projekter. Fotos kan dog lave en PDF udgave af en fotobog, og der må da findes firmaer, der kan udprinte disse i en fotobog.

I App Store skal du anvende dit AppleID og password.
Avatar billede INK Ekspert
17. december 2018 - 11:17 #3
Den tilføjelse, der hedder Mimeo, kan åbne gamle fotobogsprojekter (fra Fotos), der så kan købes.
Så der er lys for enden af tunnelen. Der er dog den udfordring, at visse fotobogstyper ikke overføres automatisk fra iFoto til Fotos.
Avatar billede Tanja Praktikant
17. december 2018 - 12:26 #4
Tusind tak for jeres kommentarer - tjekker op på det når jeg kommer hjem.

#1 - min udfordring er at Icloud ikke virker på Iphoto, da min version er for gammel, men tror hvis jeg kunne finde ud af at opdatere til en nyere version, så kunne det lade sig gøre.

#2 - jeg må prøve om jeg kan overføre bøgerne til Fotos. Jeg skal dog lige have opgraderet Iphoto til Fotos først. Jeg har forsøgt med mit Apple ID og password men den beder om en 6 cifret kode. Jeg kan se hvilket telefonnr. den burde sende koden til (eller de sidste 2 cifrer i telefonnummeret, og jeg ved hvilken nummer det er). Problemet er bare at jeg ikke modtager en kode på sms.... Og så kan jeg ikke rigtig komme videre.
Jeg må forsøge at kontakte Apple support.
Tusind tak for jeres input - jeg er sikker på jeg kan bruge det, når jeg kommer videre.
Vh Tanja
Avatar billede INK Ekspert
17. december 2018 - 12:40 #5
På en iPhone er det ikke sms, men en meddelelse på skærmen. Du skal først trykke godkend på telefonen og derefter indtaste koden på din Mac.