Avatar billede Erik Hansen Praktikant
17. december 2018 - 10:05 Der er 9 kommentarer

Netforbindelse bellem bygninger

Jeg skal have oprettet en netværks forbindelse fra min bolig og ned til en hytte i baghaven, ca. 75 m. Mellem boligen og baghaven ligger der en lade. Jeg har mulighed for at trække CAT 6 fra laden til hytten gennem et installations rør, ca. 35 m. Men jeg kan ikke trække kabel op i laden, hvor jeg i øvrigt også ønsker WIFI.
Hvordan kan jeg oprettet forbindelse fra hus til lade og her sætte en accespoint? Fra Accespointet i lade kan jeg så trækker kablet ned til hytte eller er der en bedre løsning?
Jeg har Orbi professional i huset og har trukket kabel ud i en i den tidligere stal bygning.
Avatar billede Mikael Ekspert
17. december 2018 - 11:02 #1
Det kan gøres ret smart ved at lave internet via ejendommens 220 V system..

De nyeste kan også på tværs af installations faser.. Og det virker perfekt ;)
Avatar billede Mikael Ekspert
17. december 2018 - 11:05 #2
Avatar billede INK Ekspert
17. december 2018 - 11:25 #3
Helt enig med #1 og #2.
Der kan være en udfordring, såfremt det ikke er samme el-måler.
Avatar billede Erik Hansen Praktikant
17. december 2018 - 11:33 #4
Tak for dit svar, det ville være en let løsning.
Så er spørgsmålet om det er muligt med min opsætning. I huset er der kun en 20A sikring, men før HPFI og i laden er der så en egen tavle med egen HPFI. Vil det så stadig være muligt?
Avatar billede Mikael Ekspert
17. december 2018 - 11:37 #5
#4.. Ja det vil jeg klart forvente vil virke.. Såfremt hele din ejendom går på een og samme elregning..

Ellers er der jo altid 14 dages returret ved køb på nettet ;)
Avatar billede INK Ekspert
17. december 2018 - 11:40 #6
#4 emnet har været drøftet her på Eksperten. Jeg husker ikke det endelige resultat, men det afhænger af den elektriske dæmpning af signalet i evt. spoler i måler, HPFI-relæ m.m.
Du må nok gøre forsøget 😀
Avatar billede Mikael Ekspert
17. december 2018 - 11:40 #7
Vedr. #5.. Altså du har kun een måler som dækker hele ejendommen ??
Avatar billede Erik Hansen Praktikant
17. december 2018 - 11:52 #8
Ja, jeg har kun en måler der dækker hele huset
Avatar billede Mikael Ekspert
17. december 2018 - 11:54 #9
#8.. Så virker det helt klart perfekt.. ;)