Avatar billede 220661 Ekspert
21. december 2018 - 15:28 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Windows 10 pro 1803 vs 1809

Er der nogle der har oplevet at en pc ikke kan opgraderes til 1809 fra 1803?
Har en ældre LG 400R bærbar der kører fint 1803, men vil ikke opgraderes til 1809.
Har prøvet en nyinstallation  til 1809 på anden disk, men det stopper samme sted hver gang, både som nyinstallation og også gennem Windows update.
Har prøvet at kige og ændre ting i BIOS med det har ikke nogen virkning.
Avatar billede 220661 Ekspert
21. december 2018 - 15:30 #1
Det er 32 bit system.
Avatar billede milter Ekspert
21. december 2018 - 18:38 #2
Har du prøvet en reset af BIOS og checket, at datoen i den er korrekt?

Kan du se, hvor det stopper i installationen?
Avatar billede 220661 Ekspert
21. december 2018 - 18:52 #3
Den stopper helt i starten lige efter det blå flag kommer frem.
Bios er ikke nulstillet
Dato skulle være ok. Den kan sagtens hente opdateringer til 1803.
Tjekker lige op på det senere
Avatar billede 220661 Ekspert
21. december 2018 - 19:52 #4
Dato på Bios og Windows er ok.
En nulstillig af BIOS udløste en blå skærm med besked om at harddisk ikke var tilgængeligt. Gik ind og rettede den til som den var før og den bootede igen.
Avatar billede 220661 Ekspert
21. december 2018 - 19:53 #5
overvejer om jeg bare skal udskyde til den næste version kommer og bare nøjes med at få de kritiske opdateringer til 1803.
Avatar billede poko1 Ekspert
21. december 2018 - 20:50 #6
Denne metode virker for mig hver gang jeg får en Pc: ind som laver problemer.
Windows 1809 Problemer.
Efter at have haft problemer med flere kunders update til den nyeste Windows 10 Opdatering til ”Version 1809:” der går i Rollback og ender i den tidligere version.
Har jeg fundet ud af at fremgangsmåden der ligner Opgraderingen fra tidligere Windows versioner 7 / 8.1! Virker!
Jeg laver en ny Mappe på C: Drevet og kalder den ESD Hvortil jeg over fører sidste udgave af Windows 1809: Setup.
Hvorfra jeg starter installationen! Vælger at beholde systemet med mine filer og Programmer. Jeg venter med at søge efter opdateringer dette kan gøres efter Windows opdateringen.!
https://ibb.co/g3Psmxz
Du skal først downloade til et USB Stik på mindst 6Gb. som vist i billede dokumenterne herunder
https://www.microsoft.com/da-dk/software-download/windows10
Avatar billede 220661 Ekspert
21. december 2018 - 22:00 #7
Det skal prøves poko1.
Har en ide om at når installation skal starte, så finder denne ikke disken, og derfor går den i stå.
Jeg har hentet installationsfil på usb i 32 bit som jeg prøver at kopiere til den mappe du foreslår.
Vender tilbage med melding om hvordan det gik :_)
Avatar billede 220661 Ekspert
21. december 2018 - 23:30 #8
Hej poko1

Har kørt installation, og når den skal genstarte 1 gang stopper processen ca 5 sekunder efter den blå flag kommer til syne. Alt hhd aktivitet stopper. og selvom jeg venter i 10-15 min ændrer det sig ikke. Så jeg trykker på sluk knappen og tænder igen herefter rulles den tilbage til 1803 og kommer med denne fejl:
https://ibb.co/m9gnJgz
Nærlæses lige denne fejl kunne det tyde på at jeg skal over mine drivere for at komme videre
Avatar billede milter Ekspert
22. december 2018 - 00:24 #9
Avatar billede 220661 Ekspert
22. december 2018 - 00:25 #10
Har prøvet at kigge på driverne. Ser ikke ud til jeg finder noget der er bedre end dem jeg har :-(
Avatar billede 220661 Ekspert
22. december 2018 - 00:27 #11
Hej milter.
Nej den vej har jeg ikke gået endnu, men skal kigge på det :-)
Avatar billede milter Ekspert
22. december 2018 - 00:31 #12
Avatar billede 220661 Ekspert
22. december 2018 - 09:46 #13
#12Tak  for link milter.

Vil prøve at arbejde videre med indhold fra sidste link også.
Avatar billede 220661 Ekspert
22. december 2018 - 14:37 #14
Har nu prøvet flere forskellige indgange til problemet her, og lige meget hvad jeg gør bunder problem i at den ikke får kontakt til harddisken.
Har deaktiveret hardware her hvor jeg kan det.
Har prøvet med en ikke allokeret disk
Har prøvet både usb og dvd medie.
Har prøvet opgradering med poko1's bud
Har prøvet forskellige indstillinger i BIOS uden at jeg får boot.

Så projektet er indtil videre skrinlagt, og jeg kører videre med 1803.
Sætter funktionsopdatering til 200 dage, og håber at der kommer hul igennem næste gang (hvilket dog ikke er sikkert)
Tak for jeres forslag milter og poko1 :-)
Fortsat god weekend.
Avatar billede 220661 Ekspert
24. maj 2019 - 16:52 #15
Har her i går fået opdateret den til 1903 😀
Fjernede Kaspersky Free og Winrar 5,0
I cmd som admin kørte jeg først  DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth
Herefter sfc /scannow der fandt fejl som den rettede.
Kørte herefter opdaterings assistenten til Windows 10 1903 og windows blev installeret.