Avatar billede brasso Forsker
23. december 2018 - 20:16 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Side om side funktionen virker ikke i min Windows 10

Hej
Jeg har tilfældigt opdaget at funktionen "Side om side" ikke virker i min Windows 10.0.17134 Build 17134.
Når jeg højreklikker på værktøjslinjen, kommer der en menu, hvor jeg i den midterste sektion kan vælge mellem, "Overlappet", "Vis vinduer stablet", "Vis vinduer side om side", "Vis skrivebord", "Fortryd Vis alle vinduer side om side".
Uanset om jeg vælger "Vis vinduer stablet" eller "Vis vinduer side om side", vises de stablet. Er det kun en fejl på min maskine, eller er det en generel fejl i den sidste Windows opdatering?
Er der en løsning på problemet?
Avatar billede poko1 Ekspert
23. december 2018 - 21:40 #1
Det gør den såmend heller ikke i 3 Pc: her og har aldrig gjort det i mine Windows 10'er
jeg flytter dem manuelt.
Avatar billede Slettet bruger
23. december 2018 - 22:01 #2
Jeg har Windows 10 1803. Der virker side om side nogle gange men de fleste gange virker det ikke. Der må være en fejl.
I Windows 8.1, virker det hver gang.
Avatar billede Slettet bruger
23. december 2018 - 22:25 #3
Ps. Nu har jeg siddet og leget lidt med det på W10, og nu har det fungeret rigtigt, mange gange efter hinanden. Men jeg har set på nettet, at flere har det problem.
Avatar billede J. Nielsen Ekspert
23. december 2018 - 22:47 #4
Prøv at trykke "windows-taste" + "pil th" samme tid ( for det næste vindue trykker du i stedet pil tv )
Avatar billede brasso Forsker
23. december 2018 - 23:19 #5
#2 Du skriver at din version er 1803, skulle Windows ikke normat selv opdatere til nyeste version? Eller er der forskel på Build numrene på de forskellige udgaver af Windows 10?

Iøvrigt har jeg lige prøvet igen, efter at maskinen har været genstartet, og nu er det muligt at bruge alle visnings mulighederne i højreklik menuen, meget underligt.
Avatar billede Slettet bruger
23. december 2018 - 23:47 #6
Min Windows 10 fik den store efterårs opdatering. Det var lige før der kom en advarsel imod den. Jeg havde da lige installeret W10 på min stationære.
W10 på min bærbare klarede opdateringen, det gjorde min stationære ikke, der forsvandt flere filer, så jeg gik der tilbage til W8.1. Jeg havde heldigvis et Image jeg kunne installere. W8.1 kører virkelig godt.
Jo Windows 10 opdaterer selv, faktisk kan man ikke undgå det på længere sigt
Så når man har god tid kan man starte opdateringerne selv. Så er risikoen mindre for, at man ved genstart pludselig skal sidde og vente på installationen.
Om der er forskel på build nr.? Det ved jeg faktisk ikke. W10 på min bærbare et par år gamle, på min stationære var den helt ny.
Men fint, at det nu kører med din W10.😊
Avatar billede brasso Forsker
24. december 2018 - 00:22 #7
Lige en bemærkning! Jeg tjekkede Windows Update, og der stod 3 ventende opdateringer, de blev så installeret efter en genstart, og nu står der så en funktionsopdatering 1809 og afventer download, så det ser ud til at køre.
Avatar billede Slettet bruger
24. december 2018 - 01:09 #8
Det er jo en hel julegave. :-)
Avatar billede poko1 Ekspert
24. december 2018 - 06:34 #9
AHA Den store efterårs opdatering kom omkring 10 November Det er 1809- Og det er en revideret udgave af Den  fejlbehæftede udgave der blev tilgængelig den 03 Oktober.
https://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows10
Avatar billede poko1 Ekspert
24. december 2018 - 06:54 #10
Microsoft har genoptaget udbredelsen af Windows 10 version 1809. Genudgivelsen af den såkaldte Oktober 2018 Update kommer mere end fem uger efter at selskabet har trukket de oprindelige installationsfiler fra sine downloadservers og stoppet sin planlagte levering via Windows Update bare dage efter den første debut den 2. oktober.
https://www.bleepingcomputer.com/news/microsoft/windows-10-version-1809-cumulative-update-build-17763168-released/
Avatar billede brasso Forsker
24. december 2018 - 14:30 #11
Oktober opdateringen har lige kørt på maskinen, Det gik så vidt jeg kan se uden problemer, selv om det tog fra i morges kl. ca. 9:00 og indtil kl. ca. 13:30.
Indtil videre ser det ud til at alt virker, også "side om side", visningen.
Systemet skriver nu version Win Pro 10.0.17763 Build 17763.
I opdateringsovesigt står der Windows 10, version 1809.
Avatar billede poko1 Ekspert
24. december 2018 - 16:55 #12
Jeg burde jo nok ikke have blandet mig mere med de reaktioner.
Når man tror på Amatører.
Avatar billede Slettet bruger
24. december 2018 - 17:47 #13
Der er en en person her på Eksperten, som befinder sig oppe i skyerne,
hvorfra han kan se ned på Amatørerne. Desværre kan hans forestilling om egne formidable evner ikke leve op til virkeligheden. Men forståeligt nok, er det en frustration for ham at se, hvordan vi Amatører igen og igen dummer os, med indlæg, som, som kun er til skam og skændsel for os selv. Det er virkelig synd for ham. 😞
Avatar billede brasso Forsker
28. december 2018 - 11:18 #14
#14! - Æhhh! Forstår ikke helt hvad du mener?