Avatar billede peterbechm Novice
26. december 2018 - 21:13 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

cmd vindue lukker ikke ned efter bat.fil

Hej allesammen

H
Jeg har lavet en bat.fil der startes selv af windows, ved opstart, som via en usb-cec adapter tænder for tv'et pc er sat til, ved pc'ens opstart.
Bat.filen har jeg fundet på hjemmesiden for usb-cec adapteren og det virker helt perfekt.
Lige bortset fra at cmd vinduet med ordren står stadig åbent på skrivebordet når det hele kører.
Styre systemet er win7 64bit og her er teksten fra bat.filen:

echo as | "C:\Program Files (x86)\Pulse-Eight\USB-CEC Adapter\x64\cec-tray.exe" -s -p 3

Om der skal ændres i teksten eller laves en bat.fil mere der lukker det ned er vist ligemeget for mig, bare vinduet kommer væk. Men teksten virker super.

På forhånd tusind tak, Peter
Avatar billede falster Ekspert
26. december 2018 - 21:52 #1
Er tilføjelse af linjen

exit

ikke nok?
Avatar billede peterbechm Novice
26. december 2018 - 22:05 #2
Er stadig det samme..

Vinduet står åbnet.
Avatar billede falster Ekspert
27. december 2018 - 00:46 #3
Prøv:

echo as |start "" "C:\Program Files (x86)\Pulse-Eight\USB-CEC Adapter\x64\cec-tray.exe" -s -p 3
Avatar billede peterbechm Novice
27. december 2018 - 05:13 #4
Virker desværre ikke.

Bat.filen gør at der starter et lille program til usb-cec adapteren normalt.
Det starter ikke når jeg indsætter (start"") i teksten.

Det spøjse er at når jeg så manuelt aktiverer bat.filen starter programmet og vinduet bliver igen fremme, lukker jeg så vinduet og aktiverer filen igen kommer vinduet kun ganske kort frem.

Håber det giver mening...
Avatar billede peterbechm Novice
27. december 2018 - 05:19 #5
Ups. rettede lige lidt i min forvirrende tekst.

Virker desværre ikke.

Bat.filen gør at der starter et lille program til usb-cec adapteren normalt.
Det starter ikke når jeg indsætter (start"") i teksten.

Det spøjse er at når jeg så manuelt aktiverer den oprindelige bat.fil starter programmet og cmd vinduet bliver igen fremme, lukker jeg så vinduet og aktiverer filen igen kommer vinduet kun ganske kort frem.

Håber det giver mening...
Avatar billede hjolsen Ekspert
27. december 2018 - 08:13 #6
Hvorfor en bat fil ?
Virker det ikke hvis du laver en genvej til programmet (med parametrene) og lægge denne i start mappen ?
Avatar billede peterbechm Novice
27. december 2018 - 09:56 #7
Troede jeg også men det virker ikke. Men har kun prøvet med genvejen.

Mener du at jeg skulle føje "-s -p 3" til når du siger parametre.?

"-s" bag efter stien i bat ved jeg ikke hvad gør men  "p 3" er ihvertfald for hdmi 3
Avatar billede ole_madsen Ekspert
27. december 2018 - 10:29 #8
Jeg kan ikke gennemskue hvad "as" gør i linjen? - måske en rest af "runas"?

I hvert fald ville jeg forsøge med linjen:

start "" "C:\Program Files (x86)\Pulse-Eight\USB-CEC Adapter\x64\cec-tray.exe" -s -p 3

Det vil starte programmet (med overskrift "" i vinduet - altså blank), og burde lukke kaldevinduet ned med det samme.
Avatar billede hjolsen Ekspert
27. december 2018 - 11:31 #9
#7
Hvis du laver en genvej på skrivebordet til  :
"C:\Program Files (x86)\Pulse-Eight\USB-CEC Adapter\x64\cec-tray.exe" -s -p 3
husk "".
kopier genvejen til opstarts  mappen

#8 unders også over "ECHO AS  …
ville også prøve at fjerne den del helt!
medmindre AS er en systemvariabel som skal sendes til programmet
Avatar billede peterbechm Novice
27. december 2018 - 12:10 #10
Hej allesammen

Tusind tak for jeres hjælp alle mand.
Som hjolsen skrev i #6 prøvede jeg dette igen.
Da jeg selv gjorde det tog jeg en kopi af programmet og lagde i opstarts mappen, prøvede så nu med genvejen kun og det virker bare.
Så jeg er uden om alt det med bat.fil og alt bøvlet med cmd vinduet.

Så nu har jeg en medie pc i stuen der starter og stopper via at tale til google home damen. Ret cool sys jeg selv.