Avatar billede chrisrj Forsker
30. december 2018 - 23:37 Der er 39 kommentarer

Køb af licens til win 7 pro

Hejsa

Jeg vil gerne købe mig en lovlig win 7 pro licens. Men jeg synes det er lidt svært at finde ud af om de sites der sælger dem er ok eller ej.

Se evt. her: https://www.edbpriser.dk/produkt/microsoft-windows-7-professional-w-sp1-273445/

Så mit spørgsmål er: Kan I anbefale et site at købe på?
Naturligvis så billigt som muligt.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
31. december 2018 - 00:11 #1
Den er svær. En win7 Licens er stort set ikke til at finde i dag. Du skal ikke stole på salgs sider. Den findes bedst på genbrugspladsen sider. Du skal IKKE købe en oem licens.

Men hvorfor dog til så gammelt os?
Avatar billede puren Ekspert
31. december 2018 - 00:34 #2
jeg vil tro at du kan stole på dem alle men det er lidt som at ny high-end DVD afspiller?? jeg mener den 14. Jan. 2020 stopper MS med at lave opdateringer til windows 7.

der kommer godt nok ESU men det skal man købe sig til og holder kun til 2023
Avatar billede chrisrj Forsker
31. december 2018 - 00:51 #3
ole_madsen: De 4 sites i linket sælger. Men jeg kender dem ikke. Fordi nyt er ikke altid bedre. ;) Jeg har "bare" brug for at have adgang til al min nye ram (24 gb), og det kan win 7 home premium ikke.

puren: Vil tro? Hvad basere du det på?? :)
Avatar billede ole_madsen Ekspert
31. december 2018 - 01:11 #4
Win7 Home kan sagtens adressere 24 GB ram, så længe det er 64 bit udgaven. Kører du 32 bit, skal du bare installere 64bit udgaven med samme icensnøgle
Avatar billede puren Ekspert
31. december 2018 - 01:12 #5
ole_madsen >> fordi der er så meget snot og slamkode i win 10, iføgle statcounter er næste 40% af alle windows computer som er på nettet stadig win 7

chrisrj >> de alle 4 har været online i mere end et år
Avatar billede chrisrj Forsker
31. december 2018 - 01:22 #7
ole: Fortæl lige windows det. ;) https://drive.google.com/file/d/1IELSBGavapBS2Y2nl2feXJS1SEYoutp1/view?usp=sharing

puren: Hmm...et lidt svagt argument. :D Men jeg ser din pointe.
Avatar billede chrisrj Forsker
31. december 2018 - 01:24 #8
KHN: Ja, de er også i mit link. Men kender du dem??
Avatar billede KHN Guru
31. december 2018 - 01:32 #9
#8 Nej - men hvis man går ud fra https://dk.trustpilot.com/review/pcmac.dk skulle de være gode nok at handle med.
Avatar billede chrisrj Forsker
31. december 2018 - 01:38 #10
Nu er trustpilot ikke just et sandhedsvidne, og de har kun 10 anmeldelser, hvoraf 2 er dårlige. De andre sites har i øvrigt langt flere anmeldelser.
Avatar billede KHN Guru
31. december 2018 - 01:40 #11
Nej men et sted skal man jo starte
Avatar billede chrisrj Forsker
31. december 2018 - 01:42 #12
Klart, og jeg har da også tjekke alle fire inden jeg skrev her, og spurgt dem jeg kender - og nu kom turen så til eksperterne. :)
Avatar billede Mikael Ekspert
31. december 2018 - 08:55 #13
Har flere gange købt herfra.. Ingen problemer overhovedet..

Man skal dog bemærke, at det er "genbrugs licenser" Men fuldt godkendt af Microsoft til lovlig aktivering efter installationen.

Værd at bemærke, så kommer der omgående en mail ved gennemført betaling.
Den indeholder link til både 32 og 64 bit iso download.

Men først på førstkommende åbningsdag (hverdag) kommer licens koden.
Altså bestiller man fx. Lørdag/søndag/helligdag, så kan man installere ret efter.. Men man kan først aktivere licensen førstkommende hverdag.

https://www.lizengo.dk/microsoft-/windows-7
Avatar billede 220661 Ekspert
31. december 2018 - 09:38 #14
En ting er hvad Windows understøtter et andet er hvad bundkortet kan håndtere af ram.
Og så kan Windows også tildele ram til specielt grafikkortet, så er dit system opbygget så ram kan tildeles så vil Windows gøre det.
Du løser så muligvis ikke dit problem ved at opgradere til Win 7 pro.

Fortæl lige hvad din pc er opbygget af?
Er det en bærbar så mærke og model.

Windows 7 der stoppes med opdateringer i januar 2020 det ligger fast:
https://support.microsoft.com/da-dk/help/13853/windows-lifecycle-fact-sheet

#5 @puren det ville klæde dine indlæg at du bruger en pænere måde at skrive på og at du lægger noget dokumentation for sådanne udtalelser du kommer med.
Der er ikke nogen der kan tage dine udtalelser seriøst når du ikke har dokumentation med.
Avatar billede chrisrj Forsker
31. december 2018 - 10:00 #15
Mikael: Dejligt med hands on erfaring! :) Så haster det altså ikke med at lave en ordre, kan jeg regne ud...jeg skal ikke installere, bare opgradere så jeg behøver kun licensnøglen. Og sjovt du linker til dem med den værste rating på trustpilot... ;p

220661: Bundkortet understøtter fint mine ram. :)
"Og så kan Windows også tildele ram til specielt grafikkortet" <- men det kan man jo ændre på. Ikk'. :)
Jeg er igang med at levetidsforlænge min 2010 maskine (selvbyg, stationær)... :) Tak, jeg ER opmærksom på win 7 support slut! ;)
Avatar billede Mikael Ekspert
31. december 2018 - 10:14 #16
#15.. Jeg har een gang haft et problem med en licens microsoft ikke godtog..
Fik bare en ny frit og kvit ;)

Der skal tilføjes.. De genbrugslicenser garantere de kun er ok ved 1. gangs installation og aktivering.. Hvilket vel også er ok, når prisen tages i betragtning. ;)
Avatar billede chrisrj Forsker
31. december 2018 - 10:19 #17
Mikael: Så de duer IKKE til en opgradering??
Avatar billede Mikael Ekspert
31. december 2018 - 10:29 #18
#17  Tvivler jeg på.. Licensen følger installeret win 7 udgave..

Men den valgte win 7 iso installeres da bare ;)
Avatar billede chrisrj Forsker
31. december 2018 - 10:31 #19
Mikael: Suk...det er IKKE den nemme løsningen, som jeg havde sat næsen op efter... ;p
Avatar billede Mikael Ekspert
31. december 2018 - 10:43 #20
#19  Forstår ikke helt ;)  Hvad er den nemme løsning ??? Hvad har du nu ?? ;)
Avatar billede chrisrj Forsker
31. december 2018 - 10:53 #21
Mikael: Den nemme løsning er bare at indtaste en ny nøgle i opgraderings værktøjet. :) Som det ses på billedet i #7 har jeg home premium nu.
Avatar billede Mikael Ekspert
31. december 2018 - 11:05 #22
#21  Du kan jo prøve på onsdag.. Kan højst koste dig 150 kr.. Og de er ikke spildt HVIS du vælger/er nødt til en ny Win 7 pro installation senere ;)
Avatar billede chrisrj Forsker
31. december 2018 - 11:08 #23
MIkael: Korrekt...HVIS! ;) Og lige tiden er det at smide monetos ud af vinduet ikke en løsning.
Avatar billede Mikael Ekspert
31. december 2018 - 11:18 #24
#23  Fedterøv ;) Godt nytår ;)
Avatar billede chrisrj Forsker
31. december 2018 - 11:19 #25
Mikael: *fattigrøv. ;) Tak, lige over. ;)
Avatar billede RogerWilco Seniormester
31. december 2018 - 11:53 #26
Har du prøvet denne:
https://support.microsoft.com/da-dk/help/978610/the-usable-memory-may-be-less-than-the-installed-memory-on-windows-7-b

F.eks.:
--------------------------------------------------------------
Der er flere situationer, der kan medføre, at den brugbare RAM er mindre end forventet. Disse problemer og mulige løsninger er angivet her:

Kontrollér indstillingerne for systemkonfigurationen
Dette problem kan opstå, fordi indstillingen Maksimal hukommelse er angivet forkert. Du kan løse dette problem ved at følge disse trin:
1.Klik på StartKnappen Start , skriv msconfig i feltet Søg i alle programmer og filer, og klik derefter på msconfig på listen Programmer.
2.I vinduet Systemkonfiguration skal du klikke på Avancerede indstillinger under fanen Boot.
3.Fjern markeringen i afkrydsningsfeltet Maksimal hukommelse, og klik derefter på OK.
4.Genstart computeren.
--------------------------------------------------------------
Avatar billede chrisrj Forsker
31. december 2018 - 11:59 #27
Jeg ved ikke hvorfor folk har så svært ved at forstå, at win 7 home premium er LÅST til max 16 gb ram! :D Der er intet hak at fjerne. ;)
Avatar billede mort1 Ekspert
31. december 2018 - 12:54 #28
Det er ikke så lidt af en tråd -
Med hensyn til købe billigt og lovligt, så er der for et par år siden faldet en EU dom om at gensalg af softwarelicenser licenser, så lovligheden skulle være ok - Det billigste sted, at købe "brugt" software (licenser) er, efter min erfaring, eBay og når du først har licensen, kan du uden problemer hente programmet på Microsofts hjemmeside.
Godt Nytår
Avatar billede chrisrj Forsker
31. december 2018 - 12:58 #29
mort1: Heh. ;) Ja, det har jeg også set. Jeg ved godt, at de er LANGT billigere, så rent økonomisk set er det mere fornuftigt. Men problemet med de der ebay koder, er at de "dør" med tiden - og det gider jeg ikke.
Avatar billede mort1 Ekspert
31. december 2018 - 13:08 #30
#29 - Jeg kører selv flere Microsoft "eBay programmer", de er ikke døde, og hvorfor skulle de i øvrigt "dø". Når først Microsoft har godtaget koden, så er den helt og aldeles din.
Avatar billede ErikHg Ekspert
31. december 2018 - 13:10 #31
Jeg har søgt på nettet, og det ser ud til at Win 7 Prof, ikke giver mulighed for installation der andre sprogpakker. Da det er på ebay vil der sandsynligvis være til om en engelsk udgave. Her selv Win 7 Ultimate og der er muligheden for ændring af sproget tilstede. Det sammen gælder for Win 7 Enterprise. Men selvfølgelig hvis man er tilfreds med en engelsk udgave er det ok.
Avatar billede chrisrj Forsker
31. december 2018 - 13:11 #32
ErikHg: Tak for tippet. :)
Avatar billede mort1 Ekspert
31. december 2018 - 13:37 #33
Er sikker på, at sprog vælges ved download
Avatar billede 220661 Ekspert
31. december 2018 - 14:05 #34
#15 Ja du har ret med hensyn til de 16 GB ram. Troede faktisk også at home premium understøttede 192 GB
https://social.technet.microsoft.com/Forums/en-US/05c7197e-e567-44d2-be9e-b8018ec4438a/what-is-the-maximum-amount-of-installed-ram-that-windows-7-x64-can-use?forum=w7itprohardware

Har man en nøgle til Win 7 pro 64 bit burde den vel kunne hentes her:

https://www.microsoft.com/da-dk/software-download/windows7
Avatar billede chrisrj Forsker
31. december 2018 - 14:11 #35
220661: Ja, det er noget plat at der er den begrænsning...

Som titlen på spørgsmålet antyder, så er det ikke softwaren jeg mangler, men licensnøglen.... ;)
Avatar billede ErikHg Ekspert
31. december 2018 - 14:18 #36
Det tangerer ufine forretningsmetoder fra Microsofts side, at sætte begrænsninger på antal RAM, der kan installeres i Win 7 Starter, Basic og Home versionerne. Pengegriskheden viser sig endnu en gang :-(
Avatar billede 220661 Ekspert
31. december 2018 - 14:18 #37
#35 jo men måske andre kan bruge oplysningen ;-)

Der er jo folk der søger på oplysninger og jo flere sammenhængende oplysninger jo bedre.
Avatar billede chrisrj Forsker
31. december 2018 - 14:19 #38
Man kan kun være enig med Jer begge... :)
Avatar billede ErikHg Ekspert
31. december 2018 - 14:45 #39
#37 Det giver jeg dig ret i:-)
#38 Tak :-)