Avatar billede hanstorp Juniormester
31. december 2018 - 16:06 Der er 9 kommentarer

ingen internet

min stationære pc (Packard Bell) som kører med kabel gennem router (som virker) ville pludselig ikke gå på nettet.

Jeg opgraderede  i efteråret fra windows vista til windows 7 uden problemer.

hjælp !!
mvh Hans
Avatar billede ErikHg Ekspert
31. december 2018 - 16:31 #1
Se her, måske det kan hjælpe.

https://www.computerworld.dk/eksperten/spm/854662
Avatar billede 220661 Ekspert
31. december 2018 - 16:42 #2
Har du prøvet at genstarte dit netværksudstyr?
Avatar billede hanstorp Juniormester
31. december 2018 - 17:16 #3
ja, det hjalp ikke
Avatar billede hanstorp Juniormester
31. december 2018 - 17:28 #4
det hjalp heller ikke. Problemet startede med at den sagde, der var fejl i en chrome.exe fil og jeg skulle køre chkdsk. Jeg kørte et fejlopretningsprogram. Meddelelsen forsvandt men ikke problemet. Jeg ville installere Chrome igen, men den  forlangte at komme på nettet.
31. december 2018 - 18:19 #5
HEJ,

Tja, det kan være alt fra et defekt netkort til du ikke har betalt din internet-regning.

Men lad os udelukke det sidste:

Prøv følgende:

Gå i LEDETEXT  - mode  (der som svarer til DOS mode).

Når du har din promp skriver du:

PING 127.0.0.1    så skulle du umiddelbart få 4 linier startende med <SVAR FRA 127.0.0.1 - noget mere, afsluttende med TTL = et tal (typisk 128)) .

Får du dette virker dit netkort.

Dernæst skriver du IPCONFIG /ALL

HVis din netforbindelse er i orden får du en større smøre, og her skal du checke at dit IPv4 (kan være IPv6 ) felt er udfyldt (dvs. ikke er tomt).  der skal stå et IP-nummer.

Dernæst skriver du det IP-nummer i din PING commando:

eks: PING 129.128.200.33  (tilfældig valgt her!) og se da på resultatet.

får du et svar herfra er der stor sandsynlighed for at det er din browser, som er problemet.

Har du checket at alle stik sidder forsvarligt i deres respektive modpart ?

Normalt på bagsiden af stationære (der hvor indstikskortene (netkort til eksempel) er) får netkortet kabelforbindelsen fra WWW (dit kabelmodem) ) er der på NETKORTET OFTE 2 små lys (ledlamper). Den ene lýser fast når der er internet-forbindelse og den anden blinker i takt med modtagne pakker (= data ) . Check om der er fast lys i den ene LED  (sædvanligvis GUL) ( er der ikke det er det et fysisk problem (manglende fysisk forbindelse) og da må du rette dette først.  Hvis der ikke er LYS og stikkene sidder rigtigt prøv da ovennævnte, hjælper dette stadig ikke, da må du kontakte din ISP (internet udbyder):
Avatar billede KHN Guru
31. december 2018 - 21:15 #6
Fejlfindning af netværk

1) Åben command prompt og kør som administrator.
2) Skriv: ping 127.0.0.1 og tryk enter
3) Skriv: ping din ip-adresse og tryk enter
4) Skriv: ping gateway og tryk enter (står der ingen IP adresse - så er det Internetudbyder man skal kontakte)
5) Skriv: ping den routers IP du prøver at komme i kontakt med og tryk enter

Ved alle ping-test skal alle pakker være modtaget uden tab (0%).

Nulstilling af netværkskort

1) Åben command prompt og kør som administrator.
2) Skriv: ipconfig /release og tryk enter
3) Skriv: ipconfig /flushdns og tryk enter
4) Skriv: ipconfig /renew og tryk enter

Oversigt over ip-adresser m.v.

1) Åben command prompt og kør som administrator.

2) Skriv: ipconfig /all og tryk enter.

Du vil nu se resultaterne over hvilke ip-adresser du har, adresse på gateway, DNS servere du evt. har tilføjet og meget andet.
Avatar billede hanstorp Juniormester
04. januar 2019 - 11:39 #7
Tak for hjælpen.  Netværket var slået fra under opstarten. Sorry
04. januar 2019 - 13:14 #8
HEJ,
Godt du fandt fejlen.
Avatar billede 220661 Ekspert
18. december 2019 - 17:49 #9
Så må #7 vel være løsningen på tråden her :-)