Avatar billede di-ana Mester
01. januar 2019 - 10:56 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

ASUS

er der nogen som ved hvad ASUS er for noget?
jeg føler mig invaderet af ASUS.
jeg fornemmer ikke, at ASUS er en del af windows 10
???

anne-lise
Avatar billede supertekst Ekspert
01. januar 2019 - 11:07 #1
Prøv at goggle på Asus :-)
Avatar billede ErikHg Ekspert
01. januar 2019 - 11:12 #2
Avatar billede 220661 Ekspert
01. januar 2019 - 14:41 #3
Ja ASUS er et mærke som Acer, Dell og andre mærker man ser.
På computere hvor det er en ASUS vil der være en masse programmer som der følger med på en pre installeret computer. Sådan har de andre mærker det også. En masse programmer som man enten elsker eller hader.
Jeg er nok også selv mest i den sidste halvdel der ikke føler at man specielt har behov for disse programmer. Mange af dem starter nemlig også med Windows systemet og ligger i baggrunden og gør dig opmærksom på deres tilstedeværelse.
Man kan deaktivere disse programmer under mappen Start når man går ind i joblisten
Avatar billede poko1 Ekspert
01. januar 2019 - 14:42 #4
Hvad er problemet med ASUS?
Her er hvad min indeholder! Hvis jeg skal vælge bliver blandt disse ASUS LENOVO & DELL
https://ibb.co/1Qgnvj2
Avatar billede poko1 Ekspert
01. januar 2019 - 14:49 #5
Der er stort set ikke mange ekstra programmer på ASUS. Nærmere få i forhold til andre  mærker
Avatar billede 220661 Ekspert
01. januar 2019 - 14:49 #6
Asus som mærke er et godt mærke. Det har ry for at være holdbart som også Lenovo og Dell er.
Jeg har selv en ældre Dell stationær (mere end+10 år gammel), og når men ser på samle kvalitet og måden det er opbygget på, så oser det af laaaang holdbarhed.

Tror spørgers "problem" mere er med hensyn til den installerede software der muligvis gør opmærksomhed på sig selv. Men det er kun mit bud :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
01. januar 2019 - 14:56 #7
#5 Poko1 jeg ved at Asus står dit hjerte nær, og jeg er da glad for at høre at antallet af programmer er mindre  på den end på andre mærker.
Har kun haft en enkelt Asus mellem hænderne der kørte varm. Og den var en fornøjelse at arbejde med da kølesystemet kunne tilgås uden at splitte det hele ad. Skulle ikke gøre andet end at klare varme¨problemet, så jeg fik ikke lige set hvor meget Asus software der var på den.
Har oplevet på specielt Acer og HP at der er rigtig mange på, som for mig er uduelige. :-)
Avatar billede di-ana Mester
01. januar 2019 - 15:10 #8
poko1
så kan jeg jo udfra hvad I skriver regne ud, at ASUS ikke er
en dyt bevendt.
kan jeg så bare slette ASUS under programmer og funktioner...
???
men der er så lige noget jeg ikke fatter og det er:
"hvem har så givet ASUS lov til at invadere os brugere"
jeg har ihvertfald ikke sagt ja...og alligevel kom den til mig???
anne-lise
Avatar billede di-ana Mester
01. januar 2019 - 15:12 #9
poko1
JEG HAR FJERNET DEN NU UNDER
PROGRAMMER OG FUNKTIONER.
og tusind tak søde poko1 fordi du var herinde.
anne-lise
Avatar billede poko1 Ekspert
01. januar 2019 - 15:15 #10
Det er vist noget du har misforstået ASUS er en Computer som fås både som stationær og som Laptop det er ikke noget der bare kommer til dig med mindre at du har en Stationær med et Asus Grafikkort som altså også ligger i den gode ende!
Avatar billede di-ana Mester
01. januar 2019 - 15:15 #11
bare lige lidt her til slut fra mig.
"det er squ da noget underligt noget"
anne-lise
Avatar billede poko1 Ekspert
01. januar 2019 - 15:28 #12
Hej igen Anne-Lise hvis du har set den i Programmer og funktioner så er det som jeg skrev en nødvendig Driver i hvert fald til Grafik og lignende og  du lader den bare blive når den kommer igen og det er jeg sikker på at den gør.
P.S. Hvis du kun bruger skrive programmer er den ikke så vigtig men lad den nu blive når den efter en opdatering vender tilbage.
Avatar billede ErikHg Ekspert
01. januar 2019 - 16:12 #13
Jeg har selv en hjemmebygget (stationær) computer.
Jeg ahr indsat et billede med oplysninger om dette.
Der står ASROCK der er navnet på procenten af bundkortet.
Der kan også stå navnet på producenten af grafikkortet osv.

https://ibb.co/B2hN4YM

Disse oplysninger kan hentes via gratisprogrammet Speccy - det er i øvrigt meget oplysende, ikke mindst hvad angår computerens tilstand.

https://www.ccleaner.com/speccy/download
Avatar billede 220661 Ekspert
01. januar 2019 - 20:35 #14
Lidt sjov udvikling denne tråd fik synes jeg ;-)
Godt nytår :-)