Avatar billede slotski Juniormester
02. januar 2019 - 00:28 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

TP Link extender

Jeg har købt 2 stk. TL-PA4010 Fra TP-Link, men de driller sgu.

Nr. 1 er sat til ved min Sagem Router fra Yousee. Alle 3 lamper lyser (Power, powerline og ethernet).  Forbundet med netkabel til router.

Nr. 2 sat direkte i vægstik andetsteds i lejligheden, både Power og Powerline lyser, men jeg fanger intet signal (forsøger med mobil som er koblet til wifi, men den ryger på 4G). Skal denne kobles til en computer med ethernet kabel før det virker eller hvad laver jeg forkert?

Overvejer helt at droppe skidtet og købe et mesh netværk istedet :)
Avatar billede INK Ekspert
02. januar 2019 - 01:33 #1
Er du sikker på at nævnte sæt overhovedet har wifi indbygget. Ser ud til kun at være til kablet netværk.
Avatar billede poko1 Ekspert
02. januar 2019 - 09:55 #2
Når du tilslutter i det andet rum er du så sikker på at det er samme fase?
Avatar billede puren Ekspert
02. januar 2019 - 09:59 #3
1# har ret. Det er et homeplug set så du kan køre ethernet over strøm kabelet

Så den ene som du gør nu med et netkabel fra dit modem den ene plug. Og den anden fra vægen og videre til en computer med et netkabel
Avatar billede slotski Juniormester
02. januar 2019 - 10:30 #4
Takker for svarene, jeg har åbenbart misforstået den youtube'r som jeg så inden køb :(  så nu tror jeg den står på D-Link Covr AC2200 eller Linksys Velop Home istedet.
Avatar billede stjans Guru
02. januar 2019 - 15:42 #5
Jeg har et næsten nyt sæt med 2 x D-Link COVR du kan købe, hvis du er interesseret. (sorry hvis jeg overtræder nogle regler her)..
Avatar billede slotski Juniormester
02. januar 2019 - 16:01 #6
Stjans, Det kommer lidt an på pris. Jeg har reserveret et sæt i elgiganten (tilbud til 1333).
Avatar billede stjans Guru
03. januar 2019 - 07:13 #7
OK - du kan købe mit for 800 :-)