Avatar billede Anders Praktikant
08. januar 2019 - 09:03 Der er 3 kommentarer

Popup vindue på fjernskrivebord

Jeg kan ikke indstille mine popup vinduer på mit fjernskrivebord så skriften bliver af en fornuftig størrelse. IT supporten oplyser, at de ikke kender til problemet og løsningen, og henviser til at det kun er nogle programmer det gælder for. Hvor finder jeg mulighed for at styre skriftstørrelsen
Avatar billede ole_madsen Ekspert
08. januar 2019 - 09:22 #1
Hvilken slags fjernskrivebord?
Hvilken slags popup?
Hvilke programmer?

Styring af skriftstørrelse foregår et væld af forskellige steder, afhængig af hvilket program der er tale om. Og som "IT supporten" har oplyst, er det ikke alle programmer der har mulighed for at styre skriftstørrelsen. I så fald er en løsning at sætte skærmens opløsning NED - derved vil den faste skriftstørrelse syne større.
Avatar billede Anders Praktikant
08. januar 2019 - 09:47 #2
Windows fjernskrivebord

Når jeg skal journalisere en mail, kommer der et popupvindue, hvor jeg kan indtaste diverse info vedrørende mailen

Advosys fra UNIK

Jeg kan ikke sætte den faste opløsning på skærmen ned, da den passer til de øvrige programmer jeg bruger.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
08. januar 2019 - 10:04 #3
Jeg kender desværre ikke programmet, så jeg kan ikke være til nogen hjælp...

Hvis ikke du kan ændre på opløsningen, og der ikke kan ændres i selve programmet, tror jeg du er ilde stedt.

Men vær opmærksom på at jeg mener skærmopløsningen på Windows fjernskrivebord... - det er den du kan ændre på, IKKE på den fysiske skærm (det ville give andre problemer).

Start->kør "MSTSC.msc" - her har du under "options" muligheden for at sætte fjernskrivebordets opløsning, før du skriver navnet på fjernmaskinen i adressefeltet, og forbinder til den.