Avatar billede killerich Juniormester
10. januar 2019 - 12:40 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Sortering pivotdiagram

Jeg har lavet en simpel pivottabel med:

Kolonne A    Kolonne B    Kolonne C  Kolonne D
Måneder      Salg indland  Salg EU    Salg Udland

Jeg vil gerne lave et simpelt cirkeldiagram med procentfordelingen på Salg udland (kolonne D) UDEN at ændre visningen af selve pivottabellen.

Når jeg opretter cirkeldiagrammet laver den som udgangspunkt et diagram på den første kolonne - altså kolonne B = Salg Indland. Jeg har ikke mulighed for at ændre dette f.eks. via Layout-fanen i toppen eller via "Vælg Data". Begge er blokeret for redigering. Jeg kan selvfølgelig flytte kolonne D til den første kolonne i pivottabellen. Men det ønsker jeg ikke, den skal forblive yderst til højre.

Hvordan ændrer jeg den serie(kolonne) som cirkeldiagrammet anvender uden at ændre visningen af pivottabellen ?
Avatar billede Nikolaj Forsker
10. januar 2019 - 13:44 #1
Hvis du laver dit cirkel diagram ud fra din pivot tabel, så mener jeg at det hænger det sammen.
Du kan alternativt oprette et cirkel diagram ud fra din oprindelige data kilde som pivot tabelen er dannet ud fra.
Avatar billede killerich Juniormester
10. januar 2019 - 14:12 #2
Selvfølgelig. Det var løsningen. Tak :-)