Avatar billede 1Dorte Guru
10. januar 2019 - 14:34 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Google - synkronisering af kalender på Android for flere personer.

Hej
Jeg vil gerne kunne dele vores google-kalender med vores søn.

Vi har alle 3 android-telefoner.

Både min mand og jeg har indtil nu kørt på hans google-konto på vores to telefoner. Vi har stor glæde af, at både vores kalender og kontakter automatisk bliver synkroniseret.

Nu har vi 3 kalender: "familie" - som vedrører os alle i familien. "mand" - som vedrører os voksne - "kone" - som vedrører mig alene, og min mand har fravalgt at se den, da den er irreleavnt for ham. Alle kører på min mands google konto.
Jeg vil gerne fortsætte med de kalender - dog skal "kone" flyttes til min egen google-konto. Der er få aftaler, så det gør jeg bare manuelt.
Og vores søn skal have adgang til "familie".

Jeg vil gerne køre på min egen google-konto fremover - det har jeg dog ikke gjort endnu. Vores søn kører i forvejen på hans egen google-konto.

Min mand har på pc tilføjet mig og min søn. Min søn kan derefter godt se kalenderen "familie" på hans pc, men ikke på hans telefon.

HVORDAN kan han se kalenderen "familie" på hans telefon?

Jeg vil iøvrigt kun køre på min google-konto, hvis jeg stadig kan synkronisere google-kontakterne med min mand løbende. Jeg har set på
https://support.google.com/a/answer/2590392
hvor der bl.a. står: "Important: You can only delegate contacts to people within your organization." - Hvad er en organization - og kan min mand og jeg  teknisk set blive en organisation?

Mvh. Dorte
Avatar billede jakobdo Ekspert
10. januar 2019 - 17:06 #1
Organization er hvis i bruger google apps (business) versionen.
Mit gæt er din søn skal ind i hans google kalender app på hans telefon og der kan han vælge hvilke kalendere der skal vises.
Jeg har desværre ikke en android telefon, men på iphone, der trykker man på de tre streger i øvre venstre hjørne, så kan man vælge kalendere til og fra.
Avatar billede puren Ekspert
10. januar 2019 - 17:18 #2
1. åbne kanlenderen op på en computer https://calendar.google.com/calendar/
2. hold musen over den kalender der skal deles
3. tryk på de 3 prikker
4. vælg "indstillinger for deling"
5. under indstillinger kan du lave et link som du kan give til andre eller du kan indtaste deres mail adr (virker kun med gmail eller apps for work) og vægle om hvor meget de kan se /pille i kalenderen
Avatar billede jakobdo Ekspert
10. januar 2019 - 17:27 #3
#2 som jeg forstår spørger, så har "faren" allerede delt kalenderen.
Sønnike kan ikke se kalenderen på sin telefon. (men jeg kan tage fejl, er sket før) :)
Avatar billede puren Ekspert
10. januar 2019 - 17:41 #4
jakobdo >> alt for meget udenom plader

hvis han har adgang til den via hans computer så er det fordi den ikke bliver "vist" på han mobil
Avatar billede claes57 Ekspert
10. januar 2019 - 19:00 #5
det går galt, når du har en 'kone' privat, og gemalen ikke har en 'mand' tilsvarende privat til sine aftaler. Familie er jer alle, og 'par' kunne være ægtefæller - mand er en for sig selv, som du er.
Organisation kan være en familie - i har hver sin google-konto, og er med i organisationen 'familie' som har par som undergruppe. Alle kan læse familie, og dem i par, så læse det.
Avatar billede 1Dorte Guru
10. januar 2019 - 20:52 #6
#1 - det havde vi forsøgt uden held.
#2 + 3 - det har vi netop gjort - vi har skrevet mail-adressen på min søn.
#5 - god ide med en "par"-kalender - men ellers er princippet det samme.
"Familie" er en kalender, som er oprettet af min mand, og som både jeg og min søn skal have adgang til. Kan jeg få det til at fungere, kan jeg vist godt lave en "par", som jeg skal have adgang til.
#5 - Jeg prøver at kigge på "opret en familie" i morgen eller lørdag.
Avatar billede 1Dorte Guru
11. januar 2019 - 14:59 #7
På min mands google-konto er nu oprettet en familie, hvor jeg og min søn er blevet medlem.

På min Huawei Honor 7 Lite har jeg logget ud af min mands google-konto, og logget ind på min egen google-konto. Jeg kan godt se alle de kalender, jeg gerne vil. Jeg har:

1. gået ind i kalenderen
2. valgt "menu"
3. valgt "kalendere til visning"
4. valgt "menu"
5. valgt "kalendere til synkronisering" - og her kunne jeg tilvælge de kalender, som min mand har givet mig lov til.

Det er fint og godt... MEN
1. Min på min søns telefon kan jeg finde "kalendere til visning" - men jeg kan ikke finde "kalendere til synkronisering" - og jeg kan ikke finde kalender fra min mands google-konto.
Håber, der er nogle kloge hoveder...

2. Jeg kan ikke synkronisere kontakter på min telefon med min mands google konto.
Er det overhovedet muligt?

Mvh. Dorte
Avatar billede claes57 Ekspert
11. januar 2019 - 16:40 #8
vedr junior - kan han logge på faders konto og hente data (vent så en time, så google har registreret det, de nu ved), og derefter logge af og ind på sin egen, og så finde synkroniseringen (det var reelt den vej, du kom på - måske er der en fejl i google-systemet)

kontakter - det burde være muligt at finde - jeg har bare ikke et setup, der kan teste det (single og på miks af android, windows og ios)