Avatar billede 1Dorte Guru
12. januar 2019 - 15:24 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Synkronisere google kontakter - 1 google-konto - 2 android telefoner

Min mand og jeg vil gerne kunne synkronisere kontakter, som i dag er samlet på min mands google konto.
Min mand har på google oprettet en familie, hvor jeg er medlem.

Er det overhovedet muligt? Hvis ja - hvordan?
Avatar billede 1Dorte Guru
12. januar 2019 - 15:26 #1
Vi kører android på telefonerne, og windows på pc. Min mand har Huawei P 20 Lite og jeg har Huawei Honor 7 Lite
Avatar billede wjens Guru
12. januar 2019 - 17:06 #2
En google konto giver et og samme sæt kontakter. Så hvis begge telefoner kører på samme google konto har I også automatisk de samme google kontakter.

Kan du have sat telefonen til ikke at synkronisere kontakterne?

En anden mulighed er at du kan have oprettet dine kontakter lokalt på telefonen og ikke i google-kontakterne? (På min telefon vælger man ved oprettelsen hvilken gruppe en ny kontakt skal gemmes i).
Avatar billede 1Dorte Guru
12. januar 2019 - 17:30 #3
#2 Problemet er, at de to telefoner kører er logget på 2 forskellige google konti. Intet problem, hvis de var logget på den samme google-konto.
Avatar billede wjens Guru
12. januar 2019 - 17:53 #4
Jeg mener at google kun tilbyder det på deres betalte pro-løsning. Af en eller anden grund virker det fint med kalendere mellem flere konti, men ikke med kontakter. Du kan lave noget export - import, men det er noget rigtigt bøvl.
Avatar billede 1Dorte Guru
13. januar 2019 - 09:55 #5
#4 - du har nok ret, man kan jo håbe, at det kommer.