17. januar 2019 - 09:56 Der er 6 kommentarer

Powershell - Find login user på remote pc

Hej

Jeg skal lave en liste over hvilke bruger der på et givent tidspunkt er logget ind på en bestemt række pc'er
Dette vil jeg gerne bruge Powershell til.

Jeg har forsøgt følgende, men får ikke listet brugeren på vores domæne.

Get-WmiObject –ComputerName CLIENT1 –Class Win32_ComputerSystem | Select-Object UserName

Laver jeg det samme på en workgroup pc, listes brugeren.

Er der nogen der kan komme med tricket til at liste brugeren der er logget på en domæne pc.

Mvh
Thorkild
Avatar billede Slettet bruger
17. januar 2019 - 11:07 #1
($env:username)
viser hvem der kører ps-scriptet
17. januar 2019 - 12:01 #2
Ok, er der nogen der har et forslag til hvordan jeg med Powershell kan trække brugeren der er logget ind på en maskine. Ikke min maskine, med en på netværket
Avatar billede Slettet bruger
17. januar 2019 - 13:17 #3
får du en fejl når du kører kommandoen på en domainpc?
Har du tjekket at du måske ikke har rettigheder til at køre remote signerede ps-scripts?
Kan ud køre andre scripts på disse maskiner?
17. januar 2019 - 13:33 #4
Hej

Jeg får ingen fejl, og scriptet er kørt på en server, logget ind som domæneadmin.

Jeg kan fint køre andre scripts

Resultatet ser sådan ud:

UserName
Avatar billede Spotgun Seniormester
18. januar 2019 - 16:14 #5
Prøv at spørge på klassen Win32_LoggedOnUser i stedet for. Jeg kan dog ikke huske om propertien også hedder Username der.
Avatar billede j3ppah Novice
28. oktober 2019 - 16:28 #6
Det er en kæmpe sikkerheds risiko at eksekvere dette på tværs af hele jeres infrastruktur som domain admin. (mimikatz mm.)

Hvis du leder efter bruger aktivitet på servere/clienter, bør i kigge i jeres active directory log. (antager vi snakker Microsoft servere)

Der bliver logget eventID's når en bruger tilgår, og frakobler de individuelle servere.
EventID for successfull logon er 4624
https://www.ultimatewindowssecurity.com/securitylog/encyclopedia/event.aspx?eventID=4624
Der eksistere også eventids for failed authenticaiton, samt logoff, så man kan lave et detaljeret billede.

I disse eventID's vil det fremgå hvilken host der bliver tilgået mm.