Avatar billede slotski Juniormester
20. januar 2019 - 15:25 Der er 6 kommentarer

Mesh og mobile apps

Hej alle

Jeg har sat et D-link Covr C1202 op i min lejlighed, hvor der er yousee sagem 3890 router. Da jeg også havde købt 2 stk. TP Link extenders, så har jeg brugt disse til at få optimal dækning.

Jeg har således router samt 1 tp link I samme rum.
Andet steds i lejligheden har jeg 1 TP Link samt den første Covr
Anden Covr er så i et nyt rum.

Jeg har fin hastighed over alt, måler jeg på mobil så ligger den på ca 80 (har en 100 linie hos yousee). Problemet er at mine apps på mobil driller vildt:
1. youtube video kan pludselig blot stå og loade uden der sker noget.
2. Youbet app'en står ligeledes blot og lader uden at den går ind i selve appen, der går måske 1 min før den kommer på. Jeg har prøvet at frakoble wifi, og så er den på med det samme.

Er der en eller anden form for sikkerhed i Covr som jeg kan indstille på, eller er det dumt at bruge både TP Link (TL-PA4010 kit).

Eller er der nogen der har et råd til hvad jeg kan gøre. Det er frustrende at se der er et super net, men at apps ikke virker ordentligt.
Avatar billede claes57 Ekspert
20. januar 2019 - 19:19 #1
Hvis det tager tid at komme ind i en app, så luk den ned (luk gerne for alle apps) og start igen - så er der ofte hul igennem.
Hos mig er android lidt sløv ind i mellem (apps dør), så luk alt, og der ryddes op, og det virker igen.
Ios skal 'bare' lukkes helt ned hver 3'die måned, så har den renset gums og virker fint igen.
Avatar billede claes57 Ekspert
20. januar 2019 - 19:21 #2
android - luk alt - det er så luk alle apps på telefon, og åbn den ønskede app igen - du skal ikke lukke ned i hele lejligheden.
ios - tilsvarende - luk kun ned på dimsen, og start den op igen - alt andet kan køre uden ændringer.
Avatar billede slotski Juniormester
20. januar 2019 - 19:40 #3
Det er forsøgt på flere iPhones og på alle enheder er det samme problem.
Youtube
Youbet
Flashscore

Alle står med den der loading cirkel. Går jeg på 4G er de igang indenfor 2 sekunder. Lukker jeg alle apps og lukker telefonen, så har dette stort set ingen effekt. Jeg kan stadig stå i løbet af få minutter og have en åben app der bare loader og loader, eller hvis jeg ser youtube video, så står billedet bare stille.
Avatar billede claes57 Ekspert
20. januar 2019 - 20:04 #4
det er ikke gamle 32bit ios, men ios 12?
og prøv evt at slette app og hente dem igen - bare for at sikre, at du ikke er på en ældre version (min yousee tv er fx 32 bit (skal kunne bruges til apple tv også synes yousee), mens yousee musik er 64 bit)
Der kan være kage i ældre versioner i wifi, som så er rettet eller ikke findes på mobil-nettet.
Avatar billede slotski Juniormester
22. januar 2019 - 12:31 #5
Det ændre desværre intet. Vi kører begge på nyeste ios og apps er opdaterede.

Hvordan tjekker jeg Wifi versionen?
Avatar billede slotski Juniormester
28. januar 2019 - 23:04 #6
Jeg overvejer at udvide mit Covr C1202, men hvis jeg køber et nyt sæt, kan en ny "A" enhed så sagtens kobles på, eller må der kun være en A enhed på?.

Jeg syntes ikke 2 er nok, fordi den trådløse hastighed i den anden ende af lejligheden er nede på ca. 10 (100mbit net). (Min lejlighed er lidt besværlig i form og størrelse og jeg syntes væggene dræber meget af signalet).

Overvejer dog også om det istedet for skal gå modellen op. Jeg bruger kun trådløs forbindelse og vil gerne have den mest optimale løsning trådløst. Er der nogen der har testet flere af de forskellige Mesh, syntes ikke jeg kan finde en sammenligning med Covr 1202 og så f.eks. Orbi...