Avatar billede Lasse47 Juniormester
21. januar 2019 - 13:48 Der er 4 kommentarer og
3 løsninger

hvordan fjerner jeg tvungen messenger

Min kone har en iPhone, hvor hun sender sms fra. Hun er ikke og vil ikke være på facebook. Nu har hun så fået en bærbar mac, hvor messenger er en tvungen del på denne. Det betyder at folk nu sender beskeder til hende på machen, som hun ikke ser på sin mobil, fordi hun jo ikke har messenger. Og folk kan så ikke se, at hun ikke har læst dem, for faktisk bruger hun kun sjældent sin bærbare. Hun gider heller ikke at skulle tjekke to steder, så hvordan kan man fjerne messenger på en mac? Og hvis den fjernes kan folk så stadig vælge at skrive på messenger til hende, altså kan de se at det kan de ikke, eller vil de blive ved med at skrive uden at få svar?
Avatar billede Anders Seniormester
21. januar 2019 - 14:01 #1
Når du skriver messenger mener du så Apple's imessage eller Facebook's messenger.

Jeg tror du blander 2 ting sammen, Facebook's messenger er ikke en tvungen del af nogen mac.
imessage kan slås fra i beskeder appen eller i system indstillinger.
Avatar billede Lasse47 Juniormester
21. januar 2019 - 15:14 #2
Hej Anders, ja men du har helt sikkert ret. Den der er på facebook og har et symbol som et liggende Z, er den alene tilknyttet facebook? det vil sige, at hvad jeg sender herfra kræver, at jeg skriver til en jeg er facebookvenner med, eller anmoder om det. Er det korrekt?  Den anden er en taleboble og hedder beskeder Det er sikker også det samme som  Imessenger? Det er samme symbol som på hendes telefon. Hvis jeg er med nu, så sker der det, at når der sendes på beskeder ( messenger), så er det ikke altid det lander både på Machen og på telefonen, og da hun næsten kun bruger telefonen er det upraktisk. Kan det løses ved at slå messenger fra på machen?og så lander beskeder kun på telefonen ?
Avatar billede Anders Seniormester
21. januar 2019 - 15:26 #3
Jeg kan ikke svare på noget det der.
Imessenger er apples system, det er også den der tager sig af sms'er, den kan sættes op på forskellige måder, jeg har min til at jeg får alle slags beskeder fra alle mine kontoer alle steder.
Facebook's er noget helt andet, jeg viste ikke engang de havde en mac app. Facebook har en masse integration til android-telefoner, men ingen på iPhone.
Facebook er et andet firma end Apple og de har meget lidt med hinanden at gøre.
Avatar billede Lasse47 Juniormester
21. januar 2019 - 15:54 #4
ok tak Anders. Så tror jeg det må være nogle smuttere at de beskeder min kone har fået ikke er landet både på machen og på Iphonen . De er de fleste, men et par stykker er ikke. Tak for din tid. Det var super. Jeg blev trods alt lidt klogere. :)
Avatar billede poko1 Ekspert
21. januar 2019 - 17:12 #5
Og gerrig er du også Tak for at belønne dig selv :-(
Avatar billede Lasse47 Juniormester
21. januar 2019 - 22:37 #6
Belønning? den forstod jeg ikke ?
Avatar billede Lasse47 Juniormester
21. januar 2019 - 22:38 #7
Hvad får man belønning for og hvordan ?