Avatar billede jesfriis Novice
26. januar 2019 - 09:09 Der er 6 kommentarer

Grafikkort (Undefined)???

nogle der kan forklare mig hvad der menes med

2047MB NVIDIA GeForce GTX 1060 6GB (Undefined)<----------?????

køre det kun de 2047mb ???

hvad menes der med (Undefined)???
Avatar billede poko1 Ekspert
26. januar 2019 - 09:43 #1
Det betyder vel at du skal gå ind i egenskaber for kortet og definere hvor meget af Ram mængden der skal tildeles.
Avatar billede claes57 Ekspert
26. januar 2019 - 10:08 #2
tjek nvidia om du har den nyeste driver, og tjek så indstillinger for kortet.
Avatar billede 220661 Ekspert
26. januar 2019 - 10:34 #3
Er det et kort du lige har puttet i så tjek at det sidder korrekt i porten og at alle forbindelser til koret er korrekt monteret.

Som claes57 skriver tjek for driver til kortet, men tjek evt også om du har den nyeste chipsæt driver på bundkort producentens hjemmeside.
Avatar billede claes57 Ekspert
26. januar 2019 - 10:54 #4
kom lige i tanke om, at hvis du bruger en 32bit windows, så er det forklaringen. 32bit kan adressere 3½gb maks til alt - resten bruges ikke.
Avatar billede Slater Ekspert
26. januar 2019 - 11:21 #5
Er det noget du har set i Speccy?

Hvad jeg lige kan se på Google, så er det helt normalt - og fordi Speccy beregner mængden af RAM i 32 bit, så du får en integer overflow fejl. Dvs. den kan kun tælle til 4 GB, og starter derefter forfra, så 2047 MB betyder i virkeligheden at den nåede 4 GB og så talte 2 GB videre fra 0 derefter. Altså 6 GB.

(Undefined) er sandsynligvis vendornavnet, den ikke kan finde. Fuldstændig ligegyldigt.
Avatar billede jesfriis Novice
26. januar 2019 - 12:05 #6
bruger 64 bit, syntes ikke jeg kan finde nogle indstillinger