Avatar billede Arnelau Juniormester
26. januar 2019 - 10:27 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Næste kollonne eller række uden Vba eller macros

i excel: skriv i næste tomme celle i en kolonne. Jeg forestiller mig at indtaste et tal på ark 1 og derefter at flytte tallet til en række af tal på side to. Side 2 kan godt indeholde forud udfyldte tal fra 1 -100 som er tilstrækkeligt. Mine indtastning af flyttes derefter til 1 eller 2 eller 3 osv til 100. Jeg kan ikke bruge VBA fordi jeg skal bruge regnearket i Openasapp.net som mobil APP.
Avatar billede Arnelau Juniormester
26. januar 2019 - 12:26 #1
Måske kan denne forklare lidt mere:

                Indgang nr    Score    total
    Indtast:                1      24            24
Indgang nr    2        2      46            70
Score          46        3
Avatar billede Arnelau Juniormester
26. januar 2019 - 12:31 #2
Det var et rigtig dårligt indspark jeg prøver igen:
I B2 er et fortløbende tal 1-2-3 osv til 100
Indtastning i B3: et tal

I ark 2 KOLONNE B tallene 1-100
og i kolonne c indsættes det indtastede tal
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
26. januar 2019 - 17:42 #3
Jeg synes stadigvæk ikke det er nemt at forstå, hvad du mener. Hvis du mener, at du i Ark1!A1 indtaster et tal og dette tal ønskes indsat i den første tomme celle i Ark2, kolonne A, så er det ikke muligt uden VBA.

Men hvis du i Ark2 kan acceptere en dialogboks hvor du indtaster et tal og du ønsker dette indsat i den første tomme celle i Ark2, kolonne A så kan du gøre det ved hjælp af det der i engelsksproget Excel hedder Form. (På engelsk) under Customize Quick Access Toolbar finder du den der hedder Form, trykker på Add og herefter OK. Gå tilbage til Ark2, vælg celle A1, tryk på Form-ikonet på Quick Access Toolbar, tryk på New og indtast dit tal.
Avatar billede Arnelau Juniormester
27. januar 2019 - 09:48 #4
Det er helt rigtig forstået. Mega simpelt men meget svært. Jeg har prøvet alle mulige kombinationer LOOP, VLOOP, MATRIX, MATCH osv., uden hel. Så tænkte jeg, det må være mig der er en klump. Der sidder en derude der kan mere end mine dårlige forsøg på at gå i loop.

Tak for dit input, nu laver jeg det hele i Google Sheet incl. VBO og macroer, så er det rimelig scalerbart og tilgængeligt for alle dem jeg syntes skal have adgang.
Så tak igen