Avatar billede renimn Novice
27. januar 2019 - 12:09 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Udskrivning

Efter jeg har opdateret iTunes til windows, gav det problem, når jeg skal udskrive i word.
Jeg har en a4 side i 1-højfalset format, den skriver ikke siden ud, hvor jeg har sat et logo billed ind. Det har ikke været noget problem før. Hvad kan der været ændret? Håber nogle kan hjælpe mig.
Reni
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
27. januar 2019 - 12:57 #1
Jeg ved ikke, hvilken version af Word, du bruger. Men der har for nylig været rapporteret fejl i udskrivning af 1-falset højformat efter en Office-opdatering - og jeg har selv forleden oplevet, at et billede ikke længere blev udskrevet. Hvis dit problem skyldes denne fejl, kan du evt. vælge i stedet at lave opsætningen i Word som alm. A4-format og så lade Adobe Acrobat Reader DC (gratis version fra Adobe) klare udskrivning som A5-folder – det virker fint. Se min forklaring nedenfor.

Sådan kan du printe som A5-folder fra Adobe Acrobat Reader DC:
1. Tilpas opsætningen i Word til A4, hvor skrift m.m. er lavet i en størrelse, som er beregnet til at blive reduceret, når en A4-side bliver til en A5-side i udskrift.
1.    Gem som PDF fra Word.
2.    Åbn PDF-filen i Adobe Acrobat Reader DC.
3.    Vælg File > Print (Ctrl+P).
4.    Klik på knappen Booklet.
Hvis printeren kan udskrive på begge sider: vælg Booklet subset > Both sides.
Hvis printeren ikke kan udskrive på begge sider: Udskriv i to omgange Booklet subset > Font side only og Booklet subset > Back side only.
5.    Klik Print.
Avatar billede renimn Novice
27. januar 2019 - 14:23 #2
Tak Lene
Det var lige mit problem. Tak for hurtig hjælp.
Hilsen Reni
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
27. januar 2019 - 15:33 #3
Velbekomme. Hvis du markerer mit svar #1 som et svar, kan man se, at spørgsmålet er besvaret, og andre kan andre lettere finde det.