Avatar billede Rune Novice
27. januar 2019 - 14:53 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Portmap slettet

Efter et strømafbrud er en banal portmap blevet fjernet i min TG788vn v2 fra Telenor.  Den var knyttet til en for navngiven tjeneste, 'HTTP Server (World Wide Web)'.  Det er ikke lykkedes mig at gendefinere afbildningen.  Jeg kan definere en ny tjeneste med den ønskede afbildning, men uden effekt.  En henvendelse til kundeservice resulterede i at porten blev 'åbnet', men gav blot anledning til at jeg fandt ud af, at også min apache2 server var ramt af fejl.  Inden da havde jeg letsindigt genstartet routeren (med 'reset').  Så røg portmap igen for port 80.  Og i dag er kundeservice lukket :-(

Er der nogen der ved om og hvordan jeg kan 'åbne' port 80 under de givne omstændigheder?  Jeg kan ikke slette navnet HTTP Server (World Wide Web)'
og gætter på at foruddefinerede navne har et særligt forhold til indgående porte.
Avatar billede Slettet bruger
27. januar 2019 - 17:00 #1
Prøv at update/flash firmwaren
Avatar billede Rune Novice
28. januar 2019 - 13:25 #2
Tak Sidwave, men dit forslag er ikke aktuelt, fordi min internetudbyder ikke tilbyder den mulighed.  Men jeg tror heller ikke det ville hjælpe.

Udbyder har åbnet for den savnede port, men det er så det.  Den manglende portmap fandt jeg ud af at få sat via routerens brugergrænseflade.  Kundeservice opgav!

ToolBox => Game & Application Sharing => ' > Modify a game or application '

fører til en oversigt, hvor man kan rette i portmap for tjenester som ikke er knyttet til en lokal server.

Problemet blev herved løst.