Avatar billede lsg Praktikant
29. januar 2019 - 11:14 Der er 6 kommentarer

Hjælp til Roll-Up

Hej
Jeg skal have lavet en Roll-Up (Roller Banner) 80 cm x 200 Cm i PDF format.
Min spørgsmål går på, hvordan man får lavet en enkelt design ( et par billeder og lidt tekst) udfra en skabelon (template) eller ligende.

Jeg har ikke den store erfaring med design programmer, så det er gratis programmerne jeg må gå efter Gimp, Inkscape mm.

Håber nogen kan afdække mulighederne for at løse min udfordring evt. linke til diverse skabeloner, tutorials mm.

Alle gode råd og vejledning modtages med glæde.
mvh
Lars
Avatar billede Slater Ekspert
29. januar 2019 - 13:19 #1
Hvad er DPI'en på sådan et banner? Umiddelbart ville jeg gætte på den var rimelig høj, og man skal ud i nogle meget store opløsninger hvis det skal være rasterformat, og det nok vil være bedre at finde sådanne skabeloner i vektor. Men det er lidt vigtigt at vide før man starter.
Avatar billede lsg Praktikant
29. januar 2019 - 13:42 #2
Slater> Stedet der skal printe, har oplyst at vis der anvendes billeder, må de ikke være mindre end 150 dpi i størrelsen 1:1
Avatar billede Slater Ekspert
29. januar 2019 - 13:54 #3
Det er ikke så højt som jeg frygtede, men det giver stadig en digital opløsning på ca. 12.000 x 5.000 px, så det er nok bedst at holde sig rent til vektor i hvert fald.

Hvad skal banneret indeholde og har du idéer til design osv?
Avatar billede lsg Praktikant
29. januar 2019 - 14:29 #4
Slater > Det er til min datters konfirmation. Jeg tænker at der skal være billede (måske lidt billeder fra hendes liv) lidt tekst (Stor format, navn og evt Konfirmation , dato) og så skal det sættes op.
Jeg må tilstå, at jeg ikke har den store indsigt i opløsning og format størrelser, men måske du kan fortælle om der findes tommelfinger regler eller oversigt over hvor stor opløsning (størrelse) et billede skal have for at kunne benyttes.

Er virkelig novice - og desperat :o) Men har lidt over 2 måneder, så...

formatet var 80 X 200 cm
Avatar billede lsg Praktikant
03. februar 2019 - 15:18 #5
Og det skal afleveres til udprint i PDF format. Glemte jeg vist at oplyse.
Avatar billede lsg Praktikant
11. marts 2019 - 19:39 #6
Prøver lige en sidste gang (i 11. time) - var der nogen som kunne hjælpe med design ideer eller andet som kunne gøre ideen til virkelighed.??