Avatar billede aaset Novice
29. januar 2019 - 14:16 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Movie maker gem som film

Hej!

Movie maker:
hvilken filtype skal man gemme en film i
for at man kan se den på tv?
jewg har prøvet flere, men de virker ikke
Avatar billede Slater Ekspert
29. januar 2019 - 14:21 #1
På et tv? Det kommer fuldstændig an på dit tv og hvordan du har tænkt dig at vise den.
Det eneste du mere eller mindre kan garantere i et tv er, at det har en eller anden form for DVB-tuner, så det kan vise et tv-signal. At læse filer er en ekstra feature, som kun visse tv'er kan, og det er helt op til producenten hvilke containers og codecs der kan forstås.
Avatar billede aaset Novice
29. januar 2019 - 14:36 #2
ja, det erigtigt, vi har godt nok en box som kan det
men kan  jeg slet ikke gemme den til evt. en dvd, eller USB-nøgle?
altså hvilken filtype kan man gemme den i -i Movie Maker?
den siger hele tiden at den ikke kan gemme filmen i det jeg har valgt, jeg har prøvet flere
Avatar billede Slater Ekspert
29. januar 2019 - 14:42 #3
Det kommer som sagt an på tv'et. Rigtig mange moderne tv kan godt afspille videoer fra tilkoblede USB'er eller harddiske osv, men hvilket format eller formater det skal være i er 100% bestemt af producenten. Hvis vi skal have en mulighed for at hjælpe med at finde den information, må du fortælle hvilket tv det drejer sig om.

Det er længe siden jeg har brugt Movie Maker til noget, men så vidt jeg ved kan den kun gemme i Microsofts eget videoformat, WMV, som udgangspunkt. Det er der nok ikke mange fjernsyn der kan læse. Andre codecs skal installeres manuelt.
Avatar billede poko1 Ekspert
29. januar 2019 - 16:11 #4
Mit Samsung viser Mp4 Format.
Avatar billede eurositi Ekspert
29. januar 2019 - 18:58 #5
Den nyeste (sidste) version af Movie Maker er fra 2011 eller 2012 og giver mulighed for at eksportere til H.264 videoformatet i en MP4-fil. Det er dét, du skal vælge, hvis du vil være sikker på, at filen skal kunne læses, hvis du f.eks. kopierer den over på en USB-nøgle, som du stikker i dit TV.

Hvis du har en ældre udgave af Movie Maker, som kun kan eksportere til f.eks. Windows Video (WMV), er du nødt til at konvertere den eksporterede video til H.264 bagefter. (Microsoft har som bekendt fjernet programmet fra sin officielle hjemmeside, så det kan kun downloades fra uautoriserede sites)

Der findes glimrende gratis programmer, som kan gøre dette. Bedste bud er programmerne Handbrake (https://handbrake.fr) eller Xmedia Recode (https://www.xmedia-recode.de/en/download.html), som begge er gratis og sikre at installere.
Avatar billede Slettet bruger
29. januar 2019 - 21:25 #6
movie maker er noget lort
prøv den her
https://www.nchsoftware.com/videopad/index.html
Avatar billede aaset Novice
30. januar 2019 - 00:47 #7
100 tak allesammen
Avatar billede mort1 Ekspert
30. januar 2019 - 10:48 #8
#6 - Hvorfor er MovieMaker noget lort - Det er efter min mening, det redigeringsprogram som er mest enkelt at bruge, og faktisk tror jeg også, at det dækker behovet for langt de fleste - Mange optager i dag korte film med deres mobiltelefon, og for de fleste er det blot et spørgsmål om, at kunne klippe for dårlige - eller for lange sekvenser ud af filmen, sætte film sammen og måske sætte tekster på, og så gemme resultatet som MP4 (H264)
Faktisk har jeg flere gange, også her på siden, efterlyst et program som er lige så enkelt at bruge som MovieMaker. Du kommer med et forslag, men jeg synes ikke det er nær så enkelt som MovieMaker, og som nævmt så tror jeg ikke det almindelige dagligdags behov er større end det man får dækket med MM.