Avatar billede bas Forsker
30. januar 2019 - 16:06 Der er 6 kommentarer

Wordpress: udseende på links

Hej,
Kan man i Wordpress forholdsvist nemt ændre i CSS'en sådan at de links, som jeg indsætter i brødteksten automatisk bliver understregede?
Hvor og hvordan gør jeg det?
Jeg kan se, at jeg under Udseende kan skifte farven på mine links, men jeg kan ikke se, at jeg f.eks. kan gøre dem fede eller understregede.

På forhånd tak.
Avatar billede Broxigar Praktikant
30. januar 2019 - 16:42 #1
Du kan style alle dine links ved hjælp af følgende CSS kode:

a {
    text-decoration: underline;
}

Ellers kan du lave en class som du tilføjer til de links som skal have understreg:

.underline {
    text-decoration: underline;
}
Avatar billede a3-seo.dk Ekspert
31. januar 2019 - 05:31 #2
Hej Broxigar

Hvis jeg ikke ønsker at "ramme" a på hele siden, men kun ønsker dem, enkelte steder??

https://skattejagt-voksne-boern.dk/
Jeg har lavet a hvide, da jeg ikke ønsker det blå link i de små image links, men det gør også mine 3 top links hvide "usynlige", hvordan rammer jeg blot disse??
Avatar billede bas Forsker
31. januar 2019 - 06:00 #3
Hej med jer,
Tak, men hvor i WordPress indsætter jeg CSS koderne?
Avatar billede a3-seo.dk Ekspert
31. januar 2019 - 06:03 #4
Hej Broxigar
Fandt den:
.wp-block-gallery .blocks-gallery-item figcaption a {

Nogle gange "stirrer" man sig blind og, glemmer den simple løsning ;-)
Dit svar satte tankene på rette vej :-D
Avatar billede a3-seo.dk Ekspert
31. januar 2019 - 06:35 #5
Du indsætter koden under udseende, editor og i styles filen!
Men vær opmærksom på at der skal laves et "Child-Theme", ellers bliver dine ændringer overskrevet ved opdatering af, dit oprindelige Tema/design.

Har du brug for hjælp??
Avatar billede a3-seo.dk Ekspert
31. januar 2019 - 06:36 #6
Og hvis du sender et link til siden, vil det være nemmere, at vejlede dig ...