Avatar billede 220661 Ekspert
02. februar 2019 - 08:47 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

Notifikationer ved "klokke"

Så lige at der i kort tid ikke var rød anmærkning ved klokke og at der stod et tal bagved i stedet for at vise hvor mange notifikationer der lå bagved klokken. Den er nu rettet tilbage til den røde klokke, og det er jeg glad for da det er nemmere at se med den røde anmærkning. Men jeg har længe tænkt over hvorfor alle de røde prikker under klokken forsvinder når man har trykket på bare en af dem??
Hvorfor kan klokken ikke forblive rød indtil man har taget alle trådene igennem? Ligger er mange derinde kan man jo miste overblikket på hvilke man har kigget på.
Vh 220661
Avatar billede 220661 Ekspert
02. februar 2019 - 08:49 #1
I sammenhængen her skal jeg lige sige jeg ikke kigger min mail igennem med tråde da jeg oplever flere indgange til samme tråd, så det har jeg droppet.
Men at prikker under klokken forbliver tændt indtil man har trykket på dem ville være smart synes jeg.
Avatar billede Slettet bruger
02. februar 2019 - 09:14 #2
sådan er det bare lavet. man tænker sig ikke om og laver det på samme måde allevegne...
Avatar billede 220661 Ekspert
02. februar 2019 - 09:19 #3
#2 Ja og det er øv. For det kunne jo ligeså godt være noget man kunne bruge til noget.
Avatar billede Slettet bruger
02. februar 2019 - 12:56 #4
Rigtigt godt forslag. Man kan nemt overse noget, når alle anmærkninger forsvinder :-)
Avatar billede Dan Nim Seniormester
06. februar 2019 - 09:05 #5
Hej 220661,

Første issue med, at farven ved notifikationen forsvandt, var en mindre forglemmelse, efter vi opdaterede vores Font Awesome version. Den skal naturligvis se ud som nu.

Mht. til at du synes det er upraktisk, at alle notifikationer bliver markeret som læst, når man har åbnet Notifikations' menuen. Jeg kan godt følge dig, men jeg er ikke sikker på, at det modsatte ville være smart.

Helt basalt er konceptet - har du trykket på klokken, antager vi, at alle notifikationer er set/læst.

Det røde badge ved klokken, viser antal ulæste notifikationer. Enten skulle man vedblive med at vise denne, indtil man selv aktivt havde trykket ind på alle notifikationer, og så (X) badge, ville tælle én ned når man havde læst noget. Det tror jeg ikke, er at foretrække for langt de fleste. (nogle notifikationer, afkræver heller ikke en handling/klik).

En anden løsning er, at skjule badge som idag, men at ulæste notifikationer blive liggende i popup-listen indtil man har trykke på dem. Det vil for de fleste, tror jeg, betyde at listen hurtig ville blive meget lang og mere irriterende end det er idag.

Det er ingen hemmelighed, at vi har kigge efter hvordan man gøre andre steder (ja, også Facebook). Uanset løsning, rammer vi ikke 100% af brugerne - det ved vi godt. Vi forsøger istedet at ramme største delen, hvorfor vi har valgt denne model vi har.

Jeg håber det var svar nok på dit spørgsmål/ønske.

/Dan
Avatar billede Slettet bruger
06. februar 2019 - 12:25 #6
Forslaget fra 220661 svarer vel til min e-mail (PopPeeper) som viser, at der er ny
mail, indtil jeg har åbnet alle. Det er jeg godt tilfreds med.
Avatar billede 220661 Ekspert
06. februar 2019 - 16:46 #7
Hej Dan
Nej det  var ikke det svar jeg ønskede.
Jeg er dagligt på eksperten og hjælper mange herinde og har gjort det i snart 10 år
Jeg kan ikke forstå at man har en brugerflade der ikke er brugbar nok??

"Helt basalt er konceptet - har du trykket på klokken, antager vi, at alle notifikationer er set/læst."

Det mener jeg jeg jo så er en fejl.
Når mail systemet på eksperten fungerer så dårligt som det gør (flere mail fra samme tråd flere gange i mailbakken), så gider jeg ikke gennemgå mine mails fra Eksperten fra mail.
Under klokken kan man jo se at flere har svaret i samme tråd. Sådan mener jeg også at mail systemet til sidst var, før den nye eksperten kom til. Hvorfor er det ændret må jeg så spørge?
Med hensyn til notifikations listen så kunne det nok løses med en knap der hedder "set alle notifikationer" så behøvede man ikke gennemgå den hvis den var lang.eller man sprang nogle tråde over man ikke ville ind på

"(nogle notifikationer, afkræver heller ikke en handling/klik)."

Jeg er ikke enig. Er der en besked fra en tråd, så kræver det den handling at man ser hvad der er skrevet.
Det må være et minimum hvis man hjælper andre.
Man ved jo ikke hvad budskabet er før man har åbnet tråden.
Vh 220661
Avatar billede 220661 Ekspert
06. februar 2019 - 18:18 #8
#6 Ja lige præsis. Det er sådan det skal virke.
Når man peger på en notifikation kunne der måske også være en knap hvor man kan trykke på "Marker som læst" og generelt i hovedet på notifikationer kunne der stå
"marker alle som læst"
Sværere er det ikke hvis man spørger mig 😉
Avatar billede 220661 Ekspert
07. februar 2019 - 19:18 #9
Gad vide om vi ser mere til Dan i tråden her??
Avatar billede Slettet bruger
07. februar 2019 - 19:44 #10
Det gør vi nok ikke. Du har bare fået en "bar røv a t trutte i"  sådan er Eksperten besværer. "Eksperten " ikke noget de gider bruge beget tid på. 😒
Avatar billede 220661 Ekspert
07. februar 2019 - 19:49 #11
😨 Tror desværre du har ret.
Avatar billede 220661 Ekspert
07. februar 2019 - 19:49 #12
Tihi. Skriver du på mobil :-D
Avatar billede 220661 Ekspert
07. februar 2019 - 19:53 #13
Kan ikke lave linket kort, så det skal kopieres og sættes ind i browser
Avatar billede Dan Nim Seniormester
08. februar 2019 - 09:09 #14
Hej 220661,

Jeg kan godt se idéen med, ikke at markerer alt som læst når der trykkes på klokken - og tilføjelse af "Alt er læst" funktion.

Dog kræver det et nærmere kig og tweak af notifikation systemet, hvis dette skulle implementeres, hvorfor vi ikke bare ruller det ud med det samme. Men din ide/ønske er modtaget.

/Dan
Avatar billede 220661 Ekspert
08. februar 2019 - 10:34 #15
Tak Dan 😊
Avatar billede 220661 Ekspert
11. juli 2019 - 16:11 #16
Noget nyt Dan?
Avatar billede 220661 Ekspert
13. februar 2021 - 08:33 #17
Nu er der snart gået 2 år siden jeg spurgte ind. Har skrevet en intern beskd til en coadmin for jeg synes som hjælper herinde at funktionen under klokken ikke virker rigtigt.
Jeg synes stadig det er øv med at markeringer under klokken forsvinder når man bare åbner EEN besked. Jeg vil da hellere have overblik fra den side jeg arbejder i, i stedet for hele tiden at skulle gennemgå alle de mails der kommer på samme indlæg
Mener i at den liste der fremkommer kan blive for lang for brugere , kan i jo bare lave en boks "Marker alle som læst" som sletter hele listen.
Avatar billede 220661 Ekspert
13. februar 2021 - 09:02 #18
Sådan ser min mail ud når jeg får besked fra Eksperten:
https://ibb.co/GsS68GP
Er der 5 indlæg fra samme tråd er der 5 linjer i mailbakken. Er der indlæg fra 5 andre tråde ser det ud på samme måde.
I gamle dage på eksperten ved jeg der ikke blev sendt mails ud hvis samme tåd ikke var blevet læst. Hvorfor blev denne funktion slettet da den "nye eksperten" blev Lanceret.
I klokken kan man jo se når men kigger i den at flere har svaret på samme tråd. Hvorfor pokker kan i ikke bare lave det så det er brugbart for os der prøver at hjælpe.
Jeg har droppet at gennemgå mails fra Eksperten da jeg ikke gider åbne flere mails fra samme indlæg.
Jeg misser så måske noget ja, men hvis i ikke ønsker at gøre det bedre for jeres brugere så må i melde ud.
Avatar billede 220661 Ekspert
13. februar 2021 - 09:14 #19
I stedet der kun står "Der er kommet en kommentar til et spørgsmål du følger", kunne det være:
"Eksperten (Og så overskriften på det spørgsmål man følger)"
Det ville da give et bedre overblik og samtidigt vil man se at der lå flere indlæg fra samme tråd.
Nu skal hver og en mail åbnes for at se indholdet. Det synes jeg er for bøvlet.
Avatar billede 220661 Ekspert
02. maj 2021 - 08:22 #20
Ser nu på min pc at de røde prikker i notifikation klokken kun slettes en af gangen når man trykker på dem.  For mig der meget er på eksperten er det en lækker feature.
Tak for det :-)
Avatar billede Dan Nim Seniormester
02. maj 2021 - 11:48 #21
Hej 220661

Ja, vi har ændret på hvordan klokken virker. Notifikationer forbliver ulæste indtil du trykker på dem (eller kommer via linket i mailen).

Der er ligeledes kommet en mulighed for at markere alle som læste.
Avatar billede 220661 Ekspert
02. maj 2021 - 11:57 #22
Kan også se at mobil siden af Eksperten er ændret til en bedre måde at bruge den på. Den ser mere enkel ud på min Samsung S5. Tak for det😊
Avatar billede 220661 Ekspert
02. maj 2021 - 12:00 #23
Bruger Samsung egen browser. Ved ikke om det ser anderledes ud med Chromerske.