Avatar billede kim1a Ekspert
05. februar 2019 - 09:07 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Excelmakro med SQL opdatering

Jeg har en makro fra 32bit Excel som jeg gerne vil have til at virke i 64bit. Det drejer sig om en opdatering af SQL (Navision). Jeg har forsøgt at google lidt, men synes ikke jeg får noget hit. Har nogen af jer arbejdet med det før?

Jeg sender gerne filen, som reelt set er to filer - det ene er en makro som fungerede i en kollegas setup tidligere, og den anden er min fil med SQL i. Jeg vil bare helst ikke have den ud og flyve hos for mange, da det er økonomi-data.
Avatar billede terry Ekspert
05. februar 2019 - 12:50 #1
Not sure what this has to do with MS SQL. Isnt the problem related to Excel 32/64 bit? maybe better chance of getting an answer there ;-)
Avatar billede kim1a Ekspert
05. februar 2019 - 14:11 #2
I tried there, and thought there might be people here who have dealt with the issue before.
Avatar billede terry Ekspert
05. februar 2019 - 14:35 #3
Can the problem be that the ODBC drivers for Navision are only 32 bit?

Can we see the two pieces of code?
Avatar billede terry Ekspert
05. februar 2019 - 14:37 #4
Avatar billede kim1a Ekspert
07. februar 2019 - 10:31 #5
Jeg fandt en langt nemmere løsning. Jeg optog direkte makro direkte fra SQL opdateringen og kunne så sammensætte en string der angiver opdateringsteksten.
Avatar billede terry Ekspert
07. februar 2019 - 11:08 #6
Great ;-)