Avatar billede simgri Praktikant
07. februar 2019 - 22:02 Der er 4 kommentarer

Grafikkort og spil

Vi har en gamercomputer, som vi ikke kan få til at virke i forhold til størrelsen.
Spillene kører ikke ordentligt.

Grafikkort er Intel® HD Graphics 630
Processor Intel Core (TL) i7-7700 CPU @
3 .60 GH z 3.60 GH z 16,0 GB (15,9 GB kan bruges)

Total War kan kun køre på absolut laveste grafikindstillinger
Planetside 2 hakker på middel indstillinger
GTA video memory: 500 ud af 8.000 MB
Gothic Armada kan kun køre på laveste grafik
Gothic Armada 2 crasher hver gang under opstart

Hvad kan man gøre?
På forhånd tak
Simon
Avatar billede ole_madsen Ekspert
07. februar 2019 - 22:25 #1
Intel HD Graphics 630 er ikke ligefrem et spille grafikkort - det er bedre egnet til kontorbrug. Det er nok her hunden ligger begravet, og det er der ikke så meget at gøre ved.
Avatar billede Slater Ekspert
07. februar 2019 - 22:35 #2
Ja, HD 630 er den indbyggede grafikprocessor i en i7-7700 CPU, så det betyder faktisk at der overhovedet ikke er et grafikkort i den maskine.

Hvis det er meningen der bør være det, så kunne det tyde på at det ikke var ordentligt installeret, eller af andre grunde ikke bliver valgt. Hvis der ikke er det... ja, så kan det ikke kaldes en spillecomputer på nogen måde, uanset at de andre komponenter er fine.
Avatar billede kurtba Ekspert
07. februar 2019 - 23:47 #3
Hvis den er købt som gamercomputer, må der være et ekstra grafikkort i, som I af en eller anden grund ikke bruger. Måske har I sat skærmen i et forkert stik.
Det grafikkort (Intel) som er indbygget i cpu, sidder typisk med sin egen udgang fra bundkortet oppe ved siden af usb stik osv.
Er der et ekstra grafikkort, vil det sidde lidt længere nede og normalt med mindst 2 udgange med forskellige stik, som så sidder i et kort som sidder på tværs af bagsiden. Se lige om ikke I  har det og flyt så stikket derned og se, om ikke I pludselig får grafik på skærmen.
Avatar billede poko1 Ekspert
08. februar 2019 - 06:37 #4
Hvis der skulle være en dobbelt  grafikkort kombination. i Pc. så prøv at gå til Enhedshåndteringen og se om der er mangler. F.eks. Drivere eller andre enheder..
https://ibb.co/jrYQ4Sx