Avatar billede baron1 Praktikant
16. februar 2019 - 08:47 Der er 12 kommentarer

Badehotellet 3

Hvordan kan det være at badehotellet 3 fylder 35 gb pr. dvd?
Avatar billede Slater Ekspert
16. februar 2019 - 08:50 #1
Det kan det heller ikke.

De største DVD'er indeholder 18 GB. Det må være en Bluray, hvis det ellers ikke er en fejl. Hvor har du tallet fra?
Avatar billede Slater Ekspert
16. februar 2019 - 08:50 #2
Hov, 16 GB, ikke 18.
Avatar billede baron1 Praktikant
16. februar 2019 - 09:34 #3
Jeg har kigget på egenskaber i stifinder
Avatar billede ErikHg Ekspert
16. februar 2019 - 10:09 #4
Det er muligt at købe blanke BD (Blu-Ray) i 25 GB og 50 GB. Sidstnævnte er en såkaldt dobbeltlags BD (BD-DL).
Jeg har aldrig hørt om DVD´er på mere end 8,5 GB, men vil absolut ikke udelukke at de findes.
Avatar billede Slater Ekspert
16. februar 2019 - 10:12 #5
#4: DVD'er har nøjagtig det samme som BD, de dobbeltlags har dobbelt lagerplads, altså 16 GB. Men der findes ikke mere end det.
Avatar billede poko1 Ekspert
16. februar 2019 - 10:26 #6
Til Oplysning!
https://ibb.co/YW3KxVX
Avatar billede kurtba Ekspert
16. februar 2019 - 20:09 #7
Slater, du er galt på den. En DVD har op til 4,7 gb plads og en DVD-DL har op til 8,5 gb, som ErikHg skriver. De findes ikke større end de 8,5 gb.
https://www.billigmedien.de/?page=pi&l1=4&l2=12
Avatar billede kurtba Ekspert
16. februar 2019 - 20:15 #8
Tag et billede af bagsiden af din pc og læg det op her https://imgbb.com/ og læg så et link til billedet her i gruppen. Så kan vi se, hvilke udgange du har på din pc.
Avatar billede ErikHg Ekspert
16. februar 2019 - 21:21 #9
#7

Jeg er overrasket, men slater har ret. Se linket herunder:

https://da.wikipedia.org/wiki/Dvd

Om DVD´er over 4.7 og 8.5 kun findes som DVD´er med film, og altså ikke som blanke (uindspillede) ved jeg ikke. I hvert fald kan man ikke købe DVD´er med større kapacitet end 8.5 i normal handel. Det vil sikkert heller ikke være aktuelt da jeg ikke tror at nogen DVD´optager kan håndtere dem. Yderligere vil det også være bedre med BD, da disse giver klarere billeder.
Avatar billede Slater Ekspert
16. februar 2019 - 21:21 #10
kurtba, beklager men du er galt på den:
https://en.wikipedia.org/wiki/DVD#Capacity

17,08 GB er det højeste. Bemærk det er regnet i 1000-bytes, så det svarer til 15,91 GB i 1024-bytes per K, eller ca. 16 GB.

Formatet hedder DVD-18.
Avatar billede kurtba Ekspert
16. februar 2019 - 22:19 #11
Slater - ja, så er det mig der beklager, men det havde jeg simpelthen aldrig hørt om, og jeg har lige surfet lidt, og har ikke kunnet finde nogen steder, hvor man kan købe dem, men derfor eksisterer de jo alligevel.
Jeg kan se, at den er double sided, og det er nok derfor, at jeg aldrig er stødt på den, for det er jo en dvd som skal vendes om, før man kan læse alle data.
https://www.lifewire.com/dl-double-sided-dvd-1130687
Gad vide om nogen her er stødt på en dvd, hvor man skulle vende den i drevet for at få adgang til det hele?
Avatar billede Slater Ekspert
16. februar 2019 - 22:48 #12
kurtba - Der findes tilsyneladende afspillere der kan læse begge sider uden man behøver vende noget. Men nej, jeg tror heller ikke de er ret udbredte. Nu har jeg aldrig selv haft en filmafspiller af nogen art - hverken kassettebånd, dvd eller bluray - så jeg har ikke meget erfaring med det, og skal ikke kunne sige om de bliver brugt almindeligt.

Men når det her i tråden handlede om noget der fyldte 35 GB, så var det relevant at nævne, at det teoretisk set kunne være en DVD op til 16 - men altså ikke de 35 på nogen måde :)