Avatar billede Ekaterina Praktikant
18. februar 2019 - 15:40 Der er 3 kommentarer

Kopiere kun udfyldte celler

Hej
Jeg leder efter en løsning på hordan jeg kopiere ku udfyldte celler til en ny område i Excel.

Den nuværende ark ser sådan ud:
  A B C    D E F
1        500        501
2                      502
3        503     
4        504        505

Den ny ark skal se sådan ud:
500
503
504
501
502
505

Det vil siger der først kopieres alt i kolonne C, derefter alt i kolonne F.
Nogen som can hjælpe?
Avatar billede kim1a Ekspert
18. februar 2019 - 16:10 #1
Du kan indsætte et filter og filrere tomme fra og så kopiere, når du så vælger indsæt værdi i nyt ark vil de stå i rækkefølge. To gange af det og så kan du sortere for at få det i rækkefølge.
Avatar billede falster Ekspert
18. februar 2019 - 17:14 #2
5 forskellige metoder. Inkl. Kims ovenfor med filter og den, som de gerne vil sælge:

https://www.extendoffice.com/documents/excel/1578-excel-copy-and-paste-only-non-blank-cells.html
Avatar billede Ekaterina Praktikant
21. februar 2019 - 14:30 #3
Tak for jeres svar. Jeg har kigget på vedlagt link.
Jeg tror jeg skal bruge LOOKUP funkrion men kan simpelthen ikke regne ud hvordan jeg gør det.

Please help!

link siger:
=LOOKUP("zzzzz",CHOOSE({1,2},"",INDEX(A:A,SMALL(IF($A$1:$A$15<>"",ROW($A$1:$A$15)),ROWS($B$1:B1)))))
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester