Avatar billede wochner Novice
19. februar 2019 - 19:54 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

mkdir & mklink til at få en playlist til at virke, hvor musikken er flyttet

Hej, jeg har et par rimelig store playlister, der ikke virker mere, fordi jeg har rykket musikmappen...
Er det så ikke noget med at man kan bruge mklink til at "snyde", så windows tror, at musikken ligger i en anden mappe?

Gammel musikmappe´--->  C:\Documents and Settings\Ejer.PETERWOC-YZ8SQY\Dokumenter\Musik

Ny mappe ---> D:\musik

Og i så fald, hvad skal kommandoen være? :)
Avatar billede milter Ekspert
19. februar 2019 - 20:13 #1
Jeg er ikke ekspert i det her, men måske linket herunder kan hjælpe dig:

https://www.sevenforums.com/tutorials/278262-mklink-create-use-links-windows.html
Avatar billede Slater Ekspert
19. februar 2019 - 22:17 #2
Hvilken slags playlist er det? Jeg tænker bare at hvis det er en tekstfil, som de ofte er, så vil det være både nemmere og bedre at lave en search-and-replace i den til at pege det korrekte sted hen.
Avatar billede wochner Novice
19. februar 2019 - 22:29 #3
Ja hvorfor fanden har jeg ikke tænkt på det......... Tak for hjælpen, playlisten virker nu! :D