Avatar billede teis Seniormester
27. februar 2019 - 14:11 Der er 2 kommentarer

Hent data og formatering

Hej

Vil gerne i Celle 1A hente data og formateringen fra Celle 1F. Kan jeg skrive en formel så den hente værdien og formatering. Så udfyldnings- og skriftfarven er den samme?
Avatar billede Nikolaj Forsker
27. februar 2019 - 14:54 #1
Tror ikke der er en formel til løse formateringen.
Er formateringen i F1 styret af betinget formatering. Så kan du ved at højreklik, trykke kopier.

Gå til celle A1 og trykke sæt ind (behold kildeformatering), så kommer den betinget formatering med over. Men ikke hvis du tilføjer flere regler i F1.

Alternativt vil være en makro ala denne

Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Excel.Range)
    If Not Intersect(Target, Range("F1")) Is Nothing Then
        Range("F1").Copy (Worksheets("ark1").Range("A1"))
    End If
End Sub
Avatar billede Mads32 Ekspert
03. marts 2019 - 10:37 #2
Hej teis

Anvend de almindelige copy kommandoer, hvor du både kopierer cellen, og indsætter både værdier og format i cellen. Højreklik på den celle du vil kopiere, og vælg "Kopier".
Flyt til modtage-celle. Højreklik og vælg ikonet med "123"(derved indsætter du værdien fra cellen, og ikke en formel). Højreklik igen og vælg ikonet med "% og pensel"(derved indsætter du det nøjagtige format af den celle du vil kopiere)