Avatar billede Bent45 Novice
06. marts 2019 - 16:20 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

grafigkort

GeForce GT 630 hvad kan erstatte den
Avatar billede Slettet bruger
06. marts 2019 - 16:59 #1
alt..
Avatar billede Slater Ekspert
06. marts 2019 - 17:09 #2
Det giver ikke mening at spørge på den måde. Det er som at spørge hvad der kan erstatte en Lada. Det kan alt fra en ny Lada til en Lamborghini til en lastbil, og vi har ingen mulighed for at vide hvad du har brug for.

Hvad er budget? Hvad er dit andet hardware det skal passe sammen med? Hvad skal det bruges til?
Avatar billede Bent45 Novice
07. marts 2019 - 08:30 #3
Det skal brugtes til lidt billeder behandling og noget videoklip
Avatar billede Slater Ekspert
07. marts 2019 - 12:44 #4
Det var 1 ud af 3 spørgsmål besvaret.

Men til billedbehandling bør du ikke have brug for et bedre grafikkort, med mindre det er meget store billeder vi snakker. Og videoredigering kræver som regel mere CPU end grafikkort (lidt an på hvilket software man bruger), og eftersom GT 630 er 7 år gammelt, kunne det tænkes din CPU og evt. RAM er problemet mere end grafikkortet.

Du er nødt til at forklare meget mere, hvis du vil have brugbar hjælp.
Avatar billede Blød trafikant Ekspert
07. marts 2019 - 14:24 #5
Hvorfor udskifte grafikkortet?
Er det dødt eller er der billede på skærmen?
Avatar billede Bent45 Novice
07. marts 2019 - 15:16 #6
nej men blæseren lamer
Avatar billede Blød trafikant Ekspert
08. marts 2019 - 14:33 #7
Lyder enten som støv eller udtørret kugleleje.
Hvis du har mod på det, så sluk maskinen helt (Pil strømkablet fra).
Åbn kabinettet.
Støvsug blæseren forsigtigt med plastikmundstykke påmonteret støvsugerslangen. Pas på at blæseren ikke kommer i for høje omdrejninger.  Støvsug køleribbene på kortet, mens du er igang. Pas på ikke at være for voldsom. Du kan også bruge trykluft, men pas igen på at blæseren ikke kommer op i for høje omdrejninger. Hvis det ikke hjalp så er det et nyt kort.
Avatar billede Bent45 Novice
08. marts 2019 - 14:58 #8
Tak for det, der støvsuget og blæst, men det hjælp ikke så det er nok et nyt kort.??
Avatar billede Blød trafikant Ekspert
08. marts 2019 - 15:18 #9
Så er kuglelejet næsten med sikkerhed udtørret. Det er ikke let at komme olie i selv. Før i tiden kunne man, på nogle blæsere, dryppe symaskineolie ind i midten. Det kan man ikke rigtig mere. Så mit bud er et nyt kort. Jeg er ikke ekspert i de nyere kort, men er sikker på at Sidwaves forslag af grafikkort dækker dine behov.